Av de bilarna du räknar upp tycker jag Audi är det bästa valet, men Mondeo ST och Octavia RS är mycket för pengarna. Köp Ford av de två, då får du sexa, stort bagage osv. Men om man sätter Ford mot Audi vinner S4 rätt enkelt i mina ögon, bättre kvalitet, mer "sportbil", quattro osv. ST220s stora nackdel är att den inte är typad för dragkrok, man kan alltså inte dra något med den. *Eller har de ordnat detta?*
Renault är inga dåliga saker, men dels är kvaliten inte på topp och sedan har jag själv lite svårt för den franska logiken. Laguna är ingen sportig bil, men allra närmast en sådan kommer du med 3.0 V6 skulle jag tro.
Och som alla andra slår jag ett slag för det jag själv kör, Bmw är sportiga och körglada bilar. Lastutrymme är inte deras starka sida, å andra sidan har du med S4 i listan så. En 3-serie lastar som Audin, en 5-serie bör klara dina behov utan problem, utan att den kan kallas rymlig. Du skriver ingen budget, men med tanke på de andra modellerna du räknar upp så bör en 330i eller 530i få plats. Själv är jag jävligt förtjust i 3L motorn, härligt rivig karaktär men samtidigt riktigt snål med soppan.
Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.