2966
Sök

Bilder på en EVO 5.

Movcon GrpC
40 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
#1
Hejsan alla smile.

Var ute i helgen med en polare och fotade hans EVO han fick hem för inte så länge sedan. Första gången jag fotar en bil med denna kameran så skulle vilja ha lite kommentarer om dom då jag själv blir helt blind när jag suttit förlänge framför datorn och redigerar. Har tyvärr inte tillgång till blixt än mer än popupen så det är svårt att få till motljusbilderna men jag tycker ändå att jag lyckats ganska bra iaf.

Bilderna: http://www.calzonphoto.netau.net/album/ … index.html

MVH Calzon

//Calzon

Jlmmy
15 september 2009
#2
Riktigt fina bilder!
Fräch evo med wink

JalleGraphics.com
984 Inlägg
15 september 2009
#3
Fin fina bilder smile

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

Movcon GrpC
40 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#4
tackar för det smile. Ingen som kan hitta lite "fel" som jag kan tänka på nästa gång? smile

//Calzon

JalleGraphics.com
984 Inlägg
16 september 2009
#5
Första bilden ska du kanske få tillbaks bakgrunden lite mer. Nu ser det ut som ett vit papper (lite överdrivet men du kanske förstår).

// Hjalmar

Fotograf.... se JalleGraphics @ Facebook för bilder.
och nej, jag fotar inte gratis.
mitt mål är inte att vara billig, mitt mål är att vara bra!
https://www.facebook.com/JalleGraphicsPhotography

32 Inlägg
16 september 2009
#6
"tackar för det . Ingen som kan hitta lite "fel" som jag kan tänka på nästa gång?"

Skall försöka ge lite konstruktiv kritik (sammanfattar alla bilder):
- kolla vitbalansen (att vitt blir vitt)
- kolla exponeringen (att himlen inte fräter samman med vita biltaket)
- fota gärna enl det "gyllene snittet/tredjedelsregeln", där du inte placerar objektet centrerat i bilden. Detta innebär kort: dra två lodräta linjer som bildar tre kolumner, dra två horisontala linjer som bildar tre kolumner (hoppas du är med). Där linjerna möter varann bildas fyra kors. Placera objektet i något av dessa kors för för att skapa en blickfångande, dynamisk o harmonisk bild. Bild 7 är ett bra exempel!

Hoppas detta liknade kritik du önskade.
Tycker annars du lyckats bra med bilderna och ta raderna ovan som tips.

vänligen
Carl


Movcon GrpC
40 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#7
tackar för det smile, bra att ha lite mer att tänka på nästa gång. Gyllene snittet är jag metvetenom vad det är smile. utan vettig kritik vet man inte vad man själv missat smile

//Calzon

hellaflush!
1 266 Inlägg
16 september 2009
#8
Hmm, borde passa in huven lite bättre;)
Nej men jääkligt snygga bilder på en jäkligt snygg bil. Du har lyckats bra med bilderna. Favorit bilden är den som är rakt bakifrån, bilen ser så rå ut där smile


274 Inlägg
16 september 2009
#9
Tjusig bil och bilder, jag har en med likadant kjolpaket fast mattsvart. Ska försöka få upp lite bilder på den.

Vad är det för likhet mellan en diskussion i ett forum och en jorden runt resa?
Ingen leder nånstans!

Japs :)
775 Inlägg
16 september 2009
#10
Snygg bil och snygga kort:)
Va för setup?

Movcon GrpC
40 Inlägg
16 september 2009
Trådstartare
#11
kul att ni gillar dom smile. Kameran jag kör med e D90 med kit 18-105. Nästa steg blir nog en sb800/900 så man kan leka lite mer med ljussättningen.

//Calzon

3 627 Inlägg
16 september 2009
#12
Inga direkta fel på bilderna, skulle väl vara någon solreflex i linsen isåfall! Fästningen är förövrigt ett läckert och bra fotoställe! Fast ni skulle tagit en liten olaglig sväng ut på gångbanan tycker jag wink

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

5 089 Inlägg
16 september 2009
#13
jag vågar inte gå in på farligt okända länkar:S har hamlat i trubbel förr för det... men alla andra skriver att bilderna är jättebra så jag förmodar att jag håller med då..

\Lindgren

Movcon GrpC
40 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#14
kan nästan garantera att det e lugnt... hemsidan är www.calzonphoto.tk

//Calzon

Zzzz
937 Inlägg
17 september 2009
#15
Det lindgren menar är nog att han inte är så imponerad när folk bara postar en länk utan att ha åtminstonde några previews i tråden...


Movcon GrpC
40 Inlägg
17 september 2009
Trådstartare
#16
ahaa tongue. får väl fixa det nästa gång då.

//Calzon


Sök