2681
Sök

Lackering av plast

31 Inlägg
10 september 2009
Trådstartare
Tänkte försöka ge mej på att lacka om min smart själv på ett lite mer seriöst  vis än epatraktor-rollning.
Front, dörrsidor, baklucka och bakskärm är i hårdplast och även löstagbara vilket underlättar väldigt mycke.
Så jag undrar hur jag går till väga med underarbete.
Även med lackering för att få bästa resultat

Reality Beats Fiction By Far

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
11 september 2009
Slipa ner, plastgrunda, matta ner, lacka.

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
11 september 2009
plastprimer innan lack?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

252 Inlägg
12 september 2009
yes annars fastnar inte färgen lika bra  på plasten o kommer släppa om du börjar nöta på den

Gti-r

31 Inlägg
12 september 2009
Trådstartare
Vad jag har hört så ska man inte slipa plast för kraftigt?

Saab 9-3 bioPOWER
463 Inlägg
12 september 2009
du ska nog inte slipa med maskin då plasten kan bli för varm och sen bubbla sig... utan slipa lite lätt med ett vanligt sandpapper för hand.. sen primer, grund och lack... vet dock inte om man ska ha plastprimern innan eller efter grundlacken...  någon som har svar på detta?

Here's my key
Philosophy
A freak like me
Just needs infinity

Svensk Mästare Bassrace 129,9
111 Inlägg
12 september 2009
våtslipa!.. torrslipar du kommer plasten "resa sig".. bös även vara mjukmedel i färgen du ska lacka med!.. spricker väldigt lätt annars!.. är det lackat på plasten innan eller?

782 Inlägg
12 september 2009
Jag tror inte du ska ha någon plastprimer om grejerna är lackade innan och du inte slipar ner till plasten, något mjukmedel behövs nog knappast heller då dina karosseridelar knappast kommer röra sej/flexa speciellt mycket.

Slipar du ner till plasten alt om delarna inte är lackade innan så ska plastprimern på först av allt.

31 Inlägg
15 september 2009
Trådstartare
Vi snackar rena tunna plaststycken. Ingen brutal bil en Smart. Tror mer på våtslipa. Men de här med mjukmedel har jag läst om någonstans. Hur ligger de till med de och primer? Gärna svar från folk som kan sin sak.

218 Inlägg
15 september 2009
antar att du ska våtslipa, sen plastprimer och sen grundlack..
sen om man har plast och ska skruva fast skruvar och bultar "på" lacken så kan det vara bra med mjukmedel annars kan de spricka om det är riktigt trälig plast:P

Bilskadeentusiast
291 Inlägg
17 september 2009
Har man slipat igenom färgen lägger man på plastgrund och sedan någon grundfärg för att stänga materialet.
Mattar ner grunden lite lätt målar på med bas + klarlack. 

Man behöver inte våtslipa. Och man behöver inte ha mjukmedel i dagens lacker.

Har man en helt plastren stötfångare (vilket dom nästan aldrig är) Så lägger man 2-k plastgrund på dom.
Mattar ner grunden lite lätt och sedan målar med bas + klarlack.

Sök