te_wik skrev:
Drönirettab skrev:
Är du säker på att polaren inte har B230K?
Den förgasaren är ju lite speciell med en del slangar och annat tjafs, har dock inte skruvat i en sån själv.
Nääe B230A står de iaf när man kollar upp reg.nr. Men den är Finlandsimport då det kan ju ha blivit fel då.
Mvh Tommy
Tjena! Sitter precis och kollar i 'instruktionsboken' till min -86 245 (B230A) Jag har Pierburg-gasaren ni skriver om.. men så snubblar jag över något roligt i boken:
Typbeteckning B200K (2.0 liters) (Finland)
Och där har den den osannolikt vidriga Solex-CISAC-förgasaren.
Så om jag inte läser helt galet så är det en annan snurra i de som skeppades till Finland.. en liten 2-liters, dessutom. Med vacumgasaren från helvetet.
Det jag vet om K-motorn i övrigt är att den i Sverige endast användes i 2- och 740 år 1987. Toppen är helt plan och förbränningsrummen är på kolvarna istället. Hög komp (14 kilo läste jag nånstans) och att den skjuter ventilerna om kamremmen går. Jag hade en 87-a en gång i tiden.. ALDRIG MER.
Senast redigerat av tilltugg (14 oktober 2009)
"With a gun barrel between your teeth, you speak only in vowels"