8 januari 2009
Trådstartare
Hejsan!
Köpte mej för nån dag sedan en S40 2.0 -96 för en summa pengar, och nu efter ca 2 dagar så började varningslampa lysa mitt under normal körning i ca 70 Km/h..
Efter att ha kollat i handboken så betyder varningslampan "Fel i motorns elektroniska system", varpå jag stod som ett frågatecken efter vägen.. efter att ha stannat bilen så gick motorn fortfarande, men mycket ojämt, gick inte att varva den, mm..
senare efter att ha köpt ca 800m så gick bilen inte ens framåt, utan dog bara man nuddade på gasen, gick i bästa fall på tomgången om man bara vred runt nyckeln och lät den vara..
Dagen efter att jag blivit dragen hem så skulle jag köra in den i garaget för att kolla om jag kunde hitta nått fel, och startade bilen..
Till min stora förvåning så gick bilen hur bra som hällst, ingen lampa lyste och allt var frid och fröjd.. Tillfälligt fel tänkte jag, men efter att ha kört ca 40m så började bilen likadant..
Efter att ha kollat lite, så hittade jag ett fel, "avlastningsventilen" som tydligen ska föra avgasånger från tanken till motorn för förbränning var trasig, ena ingången var av och membranet sprucket..
Sagt och gjort så köpte jag ett nytt från Volvo idag och monterade, men felet kvarstår.. Skillnaden är ibland att felet endast uppstår om jag trycker gasen i botten, men annars så kommer felet när bilen stått på tomgång ca 1min..
Nu undrar jag om någon annan har haft samma fel, eller om någon vet vad problemet är?
Det finns tre slags män som inte förstår sig på kvinnor: unga, gamla och medelålders.