Hade ändå inget för mig så jag tänkte slänga mig huvudstupa in i debatten.
Kör du med original spridarna till F motorn och bara slänger på en turbo ovanpå detta så kommer ju bilen att gå helt okey tills man får ladd. Sen så kommer den att gå snålt eftersom bränslekurvan i originalboxen är alldeles för flack(gjord för sugmotor) och att spridarna är alldeles för små.
Att då bara byta till större spridare löser heller inte problemet eftersom bilen då kommer drunkna på tomgång och låga varv och inte heller kommer att kunnas startas kall, oxå det beroende på bränslekurvan.
Eftersom det var lågbudget så är ett alternativ att förstora LMM:en en aning och sen byta till större spridare, gärna ihop med en ställbar BTR för att kunna justera lite på blandningen.
Så här körde jag på min konverterade 240 med F-motor, Säger INTE att det här är rätt, men den funkade i 500 mil för mig iaf: 3" LMM, 334cc spridare@ 3.8 bar, ställbar linjär BTR.
Ställde jag upp till 4.5 Bar så gick den kanon på ren E85.
Gick att kallstarta och funkade riktigt fint ända upp till 1 Bar, på original kompression ska tilläggas!
Går dock inte att få en sån motor att gå riktigt mjukt,rent och fint utan det kan bli en del blödder och smällar när man gasar
Den lite lyxigare varianten av konvertering eftersom du har en med Lh2.4 insprutet är ju att byta ut databoxen mot en från en turbobil då du får en helt annan bränslekurva = rätt bränslekurva.
En sån databox passar direkt i utan att behöva byta nånting!
Då kan man köra med 3" LMM och spridare på 465cc, typ volvos gröna 968:or.
Ställbar BTR är ett måste eftersom dom vill ha 3.8 Bar dom oxå istället för original 2.5 på en F.
Hoppas det va några tips som kan hjälpa nån. Bara fråga mer annars!