Senaste Auto motor & Sport tidiningen hade ett stort test av olika 4wd system dock främst i sportbilar... men va väll iaf en 10olika bilar!
Där konstaterades det att Audi S4 B8 (nya torsen diffen med 60/40 bak/fram) var den mest kompetenta vinter fyrhjulsdriften i testet!
snabbast runt deras "bana" och snabbast acceleration... Resten av +- kommer jag inte ihåg men bara för TS att köpa på sig tidningen och läsa:) Är nog mycke vettigt om fyrhjulsdrift rent generellt i det nummret!
Sen att en bil med Torsendiff skulle vara bäst för just TS låter jag vara osagt då det är som folk har sagt tidigare, vad du förväntar dig av bilen och vad du ska använda den till som kommer avgöra vad som passar bäst!
Men jag kan själv säga att jag är 100% nöjd med fyrhjulsdriften i min A4 ("gamla" torsen). Alldrig varit några som helst problem med stabilitet eller att ta sig fram även om bilen agerar plog på vägen pga snödjupet... Och går att leka friskt ifall man bara vill eller köra tryggt ifall man har det som mål! Och framförallt går det att köra snuskigt fort på vinterväg(men sen är den ju som vilken annan bil som helst att få stopp på...)
Senast redigerat av Danne_gg (10 februari 2010)
Four rings to rule them all!