Hallå, en polare till mig gav mig något tips om att sätta i andra kammar så jag skulle få lite bättre botten drag. han hade hört några andra som hade så i sina T5 motorer. sen ringde jag till en annan och sa de, och han började prata om att man skulle plocka i Kammar från en V40 2.0 SE eftersom jag har en V40 T4 Fas2 med 2.0 motorn i konstigt nog. men nu till själva frågan, går de att plocka i kammar från en 2.0 SE V40 i min T4 sen om de nu går, hur blir de med timingen på ventilerna samt hur kommer ECU'n att reagera på de? tänkte om man måste mappa om? tacksam för svar
det är i princip ingen mening om du inte köper kammar av råämne. det skiljer inte så mycket mellan sugkammar och dem du har. Isynnerhet inte på en fas2 där det är mycket mickel med att justera in rätt ventilspel vid kambyte...
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
det är i princip ingen mening om du inte köper kammar av råämne. det skiljer inte så mycket mellan sugkammar och dem du har. Isynnerhet inte på en fas2 där det är mycket mickel med att justera in rätt ventilspel vid kambyte...
okej okej, då vet jag att de inte är någon idé, nej de va iaf en polare som tipsade om en idé han hade.. men efter att ha kolla igenom ditt projekt och läst om de du har informerat så lyssnar jag mer på dig hehe får tackar för svar
och citerar åvanstående, jo tack jag lyssnar på han och vet att han vet en hel del
och tillägga är att 2.0Se och T4 har inte VVTn på samma kam.
okej okej då vet jag då är de absolut ingen idé att tänka på att byta alltså
Sugmotorn ger 140hk utan turbo och 2.0t ger 160hk på 0.5bar så nog finns det prylar i sugmotorn som är ballare än i turbomotorn, men att bara byta kammar är kanske inte riktigt någon idé med.
-=[Performance by Torpis]=- Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-
och tillägga är att 2.0Se och T4 har inte VVTn på samma kam.
okej okej då vet jag då är de absolut ingen idé att tänka på att byta alltså
Sugmotorn ger 140hk utan turbo och 2.0t ger 160hk på 0.5bar så nog finns det prylar i sugmotorn som är ballare än i turbomotorn, men att bara byta kammar är kanske inte riktigt någon idé med.
okej okej, men om man nu skulle byta kammar, vad mer ska man ha då?