3557
Sök

Köpa snabb förstabil

772 Inlägg
31 maj 2010
#81
RoberthR skrev:
karlitoo skrev:
Honda S2k är inget att rekommendera som FÖRSTA bil! Min kompis har en och det är en jävligt grym bil, rapp som fan och grym väghållning. Men drivning på bakhjulen, nerkabbat på sommarn, och V-tech som skriker, varvstopp ca 9500 rpm gör att man lätt kör över sin förmåga och pressar bilen för mkt. Samt att det bara är 2 stolar i den och det är en bil som bara är till för att köra sportigt med. Inget jag rekommenderar när man fortfarande har prövotid kvar..
Farbror blå gömmer sig överallt..
Haha! i got my connections, du vet, -"håll dina vänner nära, men håll fienden ännu närmre".

Jag kommer köra mycket i stockholms innerstad med tanke på att jag bor i det området så det blir rätt "lugn" körning tills jag kommer ut på "landsbyggden"...... Jag har läst i princip allt om den och är väl medveten om det där med rpm. Helt sjukt nice. Kan tyckas naivt men hur svårt kan det vara att "tämja" bilen?.
Det går aldrig att läsa sig till hur en bil är att köra.
Och det kan vara tämligen svårt att "tämja" en sådan bil, även om man är van vid snabba bilar så är dom alla olika och reagerar olika snabbt och så.

Du skriver att du kommer köra i stockholms innerstad, så antar jag att du kommer stila en del oxå, var beredd på att den bilen svarar jävligt fort då. Inte roligt att få oväntad sladd och krascha mot en lyktstolpe när du ska imponer på alla bratz..
Senast redigerat av PoulZen (31 maj 2010)

29 Inlägg
31 maj 2010
#82
Min första bil bräckte jag in i ett broräcke 2-3 km efter att jag köpte den (alltså inom loppet av 5-10 minuter efter att jag köpte den). Fast som tur var så var det en ford sierra, billig och jag struntade i repan jag hade längs hela sidan. Tur bara att räcket höll, annars hade jag legat upp och ner på E4an som bron gick över.

Jag är då glad iallafall att jag köpte en billig bil som första bil.
Senast redigerat av Midskogs (31 maj 2010)

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
31 maj 2010
#83
Jag hade en snabb förstabil. Den var inte dyr då, men hade jag haft den kvar hade den blivit det. En trimmad Mustang '68. Inga missöden med den förutom soppatorsk en gång.

Smiskade en lite äldre 911 turbo med den. tongue

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

164 Inlägg
31 maj 2010
#84
Klart du ska ha en snabb bil. Gärna nyare också då dom är säkrar!
Så som någon annan sa bättre att köra en nyare bil i 170 än en gammal 740 då nyare är gjorde för dom hastigheterna och om du nu väl krockar gör de mindre ont i en ny bil!

414 Inlägg
31 maj 2010
#85
Klart att man ska ha en snabb förstabil smile
Själv så har min förstabil 326hk/480nm och gör 0-100 på 5.9sec, toppfarten ligger på 284km/h.
Det är förövrigt en Mercedes 500E w124 wink


404 Inlägg
31 maj 2010
#86
PoulZen skrev:
RoberthR skrev:
karlitoo skrev:
Honda S2k är inget att rekommendera som FÖRSTA bil! Min kompis har en och det är en jävligt grym bil, rapp som fan och grym väghållning. Men drivning på bakhjulen, nerkabbat på sommarn, och V-tech som skriker, varvstopp ca 9500 rpm gör att man lätt kör över sin förmåga och pressar bilen för mkt. Samt att det bara är 2 stolar i den och det är en bil som bara är till för att köra sportigt med. Inget jag rekommenderar när man fortfarande har prövotid kvar..
Farbror blå gömmer sig överallt..
Haha! i got my connections, du vet, -"håll dina vänner nära, men håll fienden ännu närmre".

Jag kommer köra mycket i stockholms innerstad med tanke på att jag bor i det området så det blir rätt "lugn" körning tills jag kommer ut på "landsbyggden"...... Jag har läst i princip allt om den och är väl medveten om det där med rpm. Helt sjukt nice. Kan tyckas naivt men hur svårt kan det vara att "tämja" bilen?.
Det går aldrig att läsa sig till hur en bil är att köra.
Och det kan vara tämligen svårt att "tämja" en sådan bil, även om man är van vid snabba bilar så är dom alla olika och reagerar olika snabbt och så.

Du skriver att du kommer köra i stockholms innerstad, så antar jag att du kommer stila en del oxå, var beredd på att den bilen svarar jävligt fort då. Inte roligt att få oväntad sladd och krascha mot en lyktstolpe när du ska imponer på alla bratz..
En S2000 är verkligen inte en bil som är lätt att "tämja", det är väldigt få personer som klarar av att använda den bilen till sin fulla kapacitet! Däremot så är det en fantastisk bil även om man inte är Schumachers bortglömde halvbror utan bara vill köra inspirerat och njuta av tiden bakom ratten. Försök bara inte att köra den på gränsen ute på gatorna, när man väl passerar gränsen för vad en S2000 klarar med riktiga däck är risken stor att det går åt...... (fyll i valfritt varmt ställe)


806 Inlägg
31 maj 2010
#87
Attenator skrev:
PoulZen skrev:
RoberthR skrev:

Haha! i got my connections, du vet, -"håll dina vänner nära, men håll fienden ännu närmre".

Jag kommer köra mycket i stockholms innerstad med tanke på att jag bor i det området så det blir rätt "lugn" körning tills jag kommer ut på "landsbyggden"...... Jag har läst i princip allt om den och är väl medveten om det där med rpm. Helt sjukt nice. Kan tyckas naivt men hur svårt kan det vara att "tämja" bilen?.
Det går aldrig att läsa sig till hur en bil är att köra.
Och det kan vara tämligen svårt att "tämja" en sådan bil, även om man är van vid snabba bilar så är dom alla olika och reagerar olika snabbt och så.

Du skriver att du kommer köra i stockholms innerstad, så antar jag att du kommer stila en del oxå, var beredd på att den bilen svarar jävligt fort då. Inte roligt att få oväntad sladd och krascha mot en lyktstolpe när du ska imponer på alla bratz..
En S2000 är verkligen inte en bil som är lätt att "tämja", det är väldigt få personer som klarar av att använda den bilen till sin fulla kapacitet! Däremot så är det en fantastisk bil även om man inte är Schumachers bortglömde halvbror utan bara vill köra inspirerat och njuta av tiden bakom ratten. Försök bara inte att köra den på gränsen ute på gatorna, när man väl passerar gränsen för vad en S2000 klarar med riktiga däck är risken stor att det går åt...... (fyll i valfritt varmt ställe)
Om du inte är beredd på kast ja, men det är ju bara spännande:cool:


772 Inlägg
1 juni 2010
#88
lodiseN skrev:
Attenator skrev:
PoulZen skrev:

Det går aldrig att läsa sig till hur en bil är att köra.
Och det kan vara tämligen svårt att "tämja" en sådan bil, även om man är van vid snabba bilar så är dom alla olika och reagerar olika snabbt och så.

Du skriver att du kommer köra i stockholms innerstad, så antar jag att du kommer stila en del oxå, var beredd på att den bilen svarar jävligt fort då. Inte roligt att få oväntad sladd och krascha mot en lyktstolpe när du ska imponer på alla bratz..
En S2000 är verkligen inte en bil som är lätt att "tämja", det är väldigt få personer som klarar av att använda den bilen till sin fulla kapacitet! Däremot så är det en fantastisk bil även om man inte är Schumachers bortglömde halvbror utan bara vill köra inspirerat och njuta av tiden bakom ratten. Försök bara inte att köra den på gränsen ute på gatorna, när man väl passerar gränsen för vad en S2000 klarar med riktiga däck är risken stor att det går åt...... (fyll i valfritt varmt ställe)
Om du inte är beredd på kast ja, men det är ju bara spännande:cool:
Kast är skitroliga ja, speciellt såna som man inte reder ut.
En krasch och ett antal tusenlappar senare så ser den nästan ut som ny igen. smile

404 Inlägg
1 juni 2010
#89
PoulZen skrev:
lodiseN skrev:
Attenator skrev:

En S2000 är verkligen inte en bil som är lätt att "tämja", det är väldigt få personer som klarar av att använda den bilen till sin fulla kapacitet! Däremot så är det en fantastisk bil även om man inte är Schumachers bortglömde halvbror utan bara vill köra inspirerat och njuta av tiden bakom ratten. Försök bara inte att köra den på gränsen ute på gatorna, när man väl passerar gränsen för vad en S2000 klarar med riktiga däck är risken stor att det går åt...... (fyll i valfritt varmt ställe)
Om du inte är beredd på kast ja, men det är ju bara spännande:cool:
Kast är skitroliga ja, speciellt såna som man inte reder ut.
En krasch och ett antal tusenlappar senare så ser den nästan ut som ny igen. :)
Sen är det lite skillnad på hur lätt det är att reda ut ett kast med olika bilar, särskilt när man pratar om den skillnad i hastighet man uppnår med en perfekt balanserad och otroligt vridstyv bil innn det väl släpper.


Gréve
497 Inlägg
1 juni 2010
#90
Saab V4 med kompressor big_smile


Down n`out
514 Inlägg
1 juni 2010
#91
köpte min bil pga att jag alltid älskat mk2, att den gick bra fick jag på köpet wink

Down n`out

7 274 Inlägg
1 juni 2010
#92
Det är inte så ofta det är bilen som är problemet.
Man måste lära sig att säga NEJ till sigsjälv innan faran uppstår och det är inte lätt med en kropp full av adrenalin...


Svartlistad
446 Inlägg
1 juni 2010
#93
Jag kan inte säga att jag hade en snabb första bil Men den axxa fint (gmc typhoon) var dock tvungen att sälja den pga soppa kostnaden den hade sad annars hade jag haft kvar den.

Jag har haft körkort i 1,5år och peppar peppar har det inte hänt nått än smile och jag klassar in mig att jag kör fort på motorvägen men kör lungt på mindre vägar smile  // Jimmy


Malleus Malificarum
2 401 Inlägg
1 juni 2010
#94
Mja, efter att ha läst tråden så låter det ju jävligt bra att min sommarbil kommer att ligga på mellan 650 - 700 häst.

Men aja, får väl gå efter vad huvudet säger istället för vad hjärtat vill.

Horsepower is how fast you hit the wall, Torque is how far you bring the wall with you.

956 Inlägg
1 juni 2010
#95
Volvo. Det är för proffsåkarna. Då kan du åka fort som fan och stanna på en millisekund.

http://www.youtube.com/watch?v=-h1fHhbg … 2p-k7FzrPY

Forummoderator
9 299 Inlägg
1 juni 2010
#96
Är det bara jag som hade en Amazon som förstabil? FFS vad gammal jag är...

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Fiskförädlare
108 Inlägg
2 juni 2010
#97
ja fattar inte vitsen med att köpa snabbaste nyaste bilen på en ggn.
för de första så är de ju hastighetsbegrännsning på alla vägar, å vill man köra om så finns de ändå rappa bilar som klarar de galant utan att ha flera hundra hästkrafter.
ja tycker de finns tillräckligt med nyblivna förare som tror dom är bäst i världen på köra å sitter bakom en bil med flera hundra hästkrafter.
plus så är man inte själv på vägarna...
men de är ju bara vad ja tycker, å tror ju knappast nån kommer lyssna på de, men men,,,,


Fri fart för ett fritt folk!
14 025 Inlägg
2 juni 2010
#98
jag är glad att jag valde en skit slö skitbil tror helt ärligt att den räddade mitt liv minst 1gång

hade en fiat uno som första bil (när jag hade körkort)
vid ett tillfälle höll jag på att tokskrota av och hade jag haft en bil med mer effekt hade jag inte setat här

tog fart på en påfart lyckades få upp unon i 140 och ser en lucka på motorvägen där främre bilen låg i högerfilen och den bakre i vänster filen
tänker att det där går nog bra men tvekar i sista sec då det är tok smalt så jag bromsade var på att bilen klev ut på ett tokställ så jag klev på fullt igen och tryckte mig igenom luckan
hade detta hänt i 160 hade jag inte klarat av sladden

allt hängde på att jag var för oerfaren men samtidigt hade en snabbare bil bara gjort att jag åkt fortare
dom första 4åren höll jag alltid skaftet dagligen med alla bilar jag hade
hade jag då haft en bil med 500hk hade jag inte levt många dagar bakom ratten i den bilen

nu är inte alla lika oansvarlig som jag är men det är lätt att säga en sak svårare när polarn sitter brevid och tycker att man ska gasa mer

dessutom är det inte lika jobbigt när man krockar första gången..jag lyckades efter 2dagar med körkortet smile en stolpe i 1km/h men grät inte eftersom bilen kostade mig 1000kr i inköp smile
hade den kostat ett par hundratusen hade jag nog gråtit
Senast redigerat av Growe (2 juni 2010)

Kör fort så hinner inget hända...

1 224 Inlägg
2 juni 2010
#99
Glader9991 skrev:
Volvo. Det är för proffsåkarna. Då kan du åka fort som fan och stanna på en millisekund.

http://www.youtube.com/watch?v=-h1fHhbg … 2p-k7FzrPY
Haha fett bra big_smile

i-vtec Do you?


Sök