12 juli 2010
Trådstartare
Hej har för inte så länge sedan köpt en 245 glt från 83 med en B23E. När jag köpte den hade den stått ca 4 år men den startade och gick iaf. Dom flesta säkringar och kontakter var ärjade så har fått använda mkt kontaktsprej. Efter att ha kört bilen utan större bekymmer så börjar den bete sig konstigt. Den började att blöddra och ha sig när man gav full gas och kunde mitt i allt bara stanna. När bilen då har stannat så är oftast bränsle pumpen död, det vill säga att det inte kommer nå ljud ifrån den. Men efter en stund så börjar den funka igen och bilen startar men blöddret finns kvar. En annan grej som jag upptäck i samband med detta är att säkringen till bränslepumpen blir glödhet. Har nu noga studerat kopplingschemat och kollat alla möjliga kablar men kan inte förstå vad felet är. Just nu så står bilen still med en död bränslepump efter ett ha gått ca 5 min. Har då tagit en testlampa och upptäckt att det inte kommer någon ström till säkring 5 alltså till förpumpen. Då tog jag en spik och satte emellen säkring 5 och 7 (huvudpump) och då började pumpen låta, men annars så kommer igen ström dit längre. En sak till som kankse ska tilläggas är att bateriet på något j**la sätt töms under körning.
Har frågat runt lite av folk jag känner och många säger att det måste vara kortslutning nån stans men jag kan inte hitta var.
Så om det är någon som haft ett liknande problem så vill jag gärna ha hjälp.
Mvh Tony