4285
Sök

Hur mkt pallar org lamell/tryckplatta i en m47?

2 419 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#1
Tjoo smile skall försöka mig på ett ganska så seriöst sugtrimmnings projekt ur en b230f siktar på 200hk till en början men min fråga är hur mkt pallar lamell och tryckplatta? kan jag köra med org eller blir det helt fel? smile

MVH


121 Inlägg
23 augusti 2010
#2
skit i volvo motor.... köp en supra mkiv TT motor.. wink

2 419 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#3
kimizan skrev:
skit i volvo motor.... köp en supra mkiv TT motor.. wink

sån skitt kan man ju inte köra! ratten sitter ju på fel sida å allt wink


8 250 Inlägg
23 augusti 2010
#4
Skulle ha tagit kopplingen från en turbo istället, den håller garanterat. Sugmotorkopplingen lär inet bli långlivad.


2 419 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#5
Marlboroman skrev:
Skulle ha tagit kopplingen från en turbo istället, den håller garanterat. Sugmotorkopplingen lär inet bli långlivad.

men vilken modell skall man ta av då? passar det från m46?


8 250 Inlägg
23 augusti 2010
#6
740 Turbo med antingen B230ET eller FT, alltså en 740T mellan 85 och 91. Det är M46 i dem med.


2 419 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#7
Marlboroman skrev:
740 Turbo med antingen B230ET eller FT, alltså en 740T mellan 85 och 91. Det är M46 i dem med.

och då behöver man inte byta tryckplattan? Tack för hjälpen! big_smile


8 250 Inlägg
23 augusti 2010
#8
strandberg31 skrev:
Marlboroman skrev:
740 Turbo med antingen B230ET eller FT, alltså en 740T mellan 85 och 91. Det är M46 i dem med.

och då behöver man inte byta tryckplattan? Tack för hjälpen! big_smile

Med kopplingen menar jag naturligtvis både tryckplatta och lamell. Att bara byta tryckplatta funkar väl, men ska man göra om så är dt lika bra att göra rätt från början. Och med en hel turbokoppling så har du även marginal för ännu mer trim och är säker på att det håller.


2 419 Inlägg
23 augusti 2010
Trådstartare
#9
Marlboroman skrev:
strandberg31 skrev:
Marlboroman skrev:
740 Turbo med antingen B230ET eller FT, alltså en 740T mellan 85 och 91. Det är M46 i dem med.

och då behöver man inte byta tryckplattan? Tack för hjälpen! big_smile

Med kopplingen menar jag naturligtvis både tryckplatta och lamell. Att bara byta tryckplatta funkar väl, men ska man göra om så är dt lika bra att göra rätt från början. Och med en hel turbokoppling så har du även marginal för ännu mer trim och är säker på att det håller.

jaså då förstår jag tongue tackar tackar!!


121 Inlägg
23 augusti 2010
#10
men bara för att bile är fel styrd så sitter ju motorn fram......

The one and only ;) Take it or live it :P
327 Inlägg
24 augusti 2010
#11
Jag hade direkt gått för en M90 låda från 940, dessa orkar mer och tål tuffare körning.

Fullt ös medvetslös....
VOLVO- a better way of living.
Old Volvo never dies they only go faster.
Hated by plenty, wanted by many. Disliked by some, but confronted by none.

2 419 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
#12
Volvobrud83 skrev:
Jag hade direkt gått för en M90 låda från 940, dessa orkar mer och tål tuffare körning.

Jo det får bli det! men tänkte köra med org lådan först men kanske får tänka om tongue


344 Inlägg
24 augusti 2010
#13
m46 och m47 håller inte för mycket. tror nog att lådan ryker innan kopplingen. jag har själv skjutit en del lådor me min container


2 419 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
#14
Ny fråga då tongue om jag kör med m90 räcker det med att ta kopplingen från tex ett b230ft/fk block eller passar det inte?

MVH


396 Inlägg
24 augusti 2010
#15
ta m90 från rödblock, 940 diesel lamell till en med m90, och tryckplatta och djupa svänghjulet från ex. vis 740 turbo.

2 419 Inlägg
24 augusti 2010
Trådstartare
#16
Tommy_P skrev:
ta m90 från rödblock, 940 diesel lamell till en med m90, och tryckplatta och djupa svänghjulet från ex. vis 740 turbo.

tackar! big_smile passar svänghjulet bolt on eller måste man typ byta stift eller liknande? tongue


396 Inlägg
24 augusti 2010
#17
djupa svänghjulet sitter på rödblock och skaffar du bara rätt tryckplatta så blir det bra, behövs inte stiftas

P o r s c h e
1 700 Inlägg
24 augusti 2010
#18
glöm inte nya bultar om du byter svänghjul, svänghjul på rymmen är inte kul.



Sök