3384
Sök

Har bytt lamel i 940, m90 låda, nu när jag startar dör den så fort jag släpper kopplingen,

535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#1
som rubriken lyder
Senast redigerat av DKn (31 december 2010)


10 287 Inlägg
23 december 2010
#2
Har du kvaddat tändlägesgivaren kanske.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

3 650 Inlägg
23 december 2010
#3
Du har inte glömt en jordkabel som brukar sitta i plåten nere vid torpeden? Har du mixat tändkablarna så ska den tända ialf


1 168 Inlägg
23 december 2010
#4
har du satt svänghjulet rätt?
givaren skulle jag chansa jädrigt på om inte annat isåfall! sitter med en skruv har jag för mig. går fort o testa.

du hade väl inte loss svänghjulet nu när jag läste en gång till!
Senast redigerat av jimmzzan (23 december 2010)


535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#5
Kesler skrev:
Du har inte glömt en jordkabel som brukar sitta i plåten nere vid torpeden? Har du mixat tändkablarna så ska den tända ialf

tänder gör den, men låter ej bra och startar inte riktigt.


3 650 Inlägg
23 december 2010
#6
Hur lossade du kablarna? Vrf lossade du dom?

Edit Menar, om du ryckte bort kablarna helt i båda ändor så har du felet där
Senast redigerat av Kesler (23 december 2010)


535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#7
Kesler skrev:
Hur lossade du kablarna? Vrf lossade du dom?

jag vet ej varför. det var en kompis som var med som gjorde det medans jag var ute och pissade. Han tyckte det var nödvändigt.


535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#8
jimmzzan skrev:
har du satt svänghjulet rätt?
givaren skulle jag chansa jädrigt på om inte annat isåfall! sitter med en skruv har jag för mig. går fort o testa.

du hade väl inte loss svänghjulet nu när jag läste en gång till!

Nope inte haft, det bara tryckplattan och lamellen


535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#9
Kesler skrev:
Hur lossade du kablarna? Vrf lossade du dom?

Edit Menar, om du ryckte bort kablarna helt i båda ändor så har du felet där

Nope bara framme vid torpedväggen som han tog loss dom. och den som sitter under sitter kvar.


3 650 Inlägg
23 december 2010
#10
Okej, fördelaren alltså, du får prova med kablarna, tror nog felet ligger där. Tändföljden är 1-3-4-2

1ans cylinder har du närmast fronten
Senast redigerat av Kesler (23 december 2010)


535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#11
Tack. den kombination gjorde jag ej,

Jag trodde 1ans cylinder var närmast torpedväggen och det var 1-2-4-3.

så det e nog där jag gjorde fel,smile


Egen företagare
864 Inlägg
23 december 2010
#12
Togs dom av även vid fördelaren. sitter väll bak på dom? iaf om så är fallet så sitter inte 1an på fördelaren längst till vänster sett framifrån. utan det är andra från höger som är nr 1 har jag för mig, om du blir helt ställt med vad som är vad så är det ingjutet i fördelarlockets baksida. Du måste dock skruva loss locket för att se detta.

Riktiga män luktar DIESEL
Patrik´s Maskintjänst
www.skogsforum.se

535 Inlägg
23 december 2010
Trådstartare
#13
snurbo_diesel skrev:
Togs dom av även vid fördelaren. sitter väll bak på dom? iaf om så är fallet så sitter inte 1an på fördelaren längst till vänster sett framifrån. utan det är andra från höger som är nr 1 har jag för mig, om du blir helt ställt med vad som är vad så är det ingjutet i fördelarlockets baksida. Du måste dock skruva loss locket för att se detta.

Då borde det alltså bli, för jag är säker på att han sa till mig 1-2-4-3 när jag kom in igen.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ge=1032385


7 Inlägg
24 december 2010
#14
DKn skrev:
snurbo_diesel skrev:
Togs dom av även vid fördelaren. sitter väll bak på dom? iaf om så är fallet så sitter inte 1an på fördelaren längst till vänster sett framifrån. utan det är andra från höger som är nr 1 har jag för mig, om du blir helt ställt med vad som är vad så är det ingjutet i fördelarlockets baksida. Du måste dock skruva loss locket för att se detta.

Då borde det alltså bli, för jag är säker på att han sa till mig 1-2-4-3 när jag kom in igen.

http://www.garaget.org/mypage/gallery.p … ge=1032385

så som du har ritat är fel
tror det är så här
om du börjar från vänster på fördelaren . 4ans kabel sitta på första i fördelaren från vänster sedan 3ans kabel sedan 1ans och sist till höger 2ans kabel
hoppas du förstår hur jag menar wink

man får inga hästar av massa spackel ;)

lastbils chaufför
240 Inlägg
24 december 2010
#15
skrev vid bilden hur jag tror det ska vara

Gud, som haver B23:n kär se till mig, som gasglad är. Vart jag mig i världen vänder, skall jag göra svarta ränder
köpes: har ni något till volvo 740 till salu så hör av er!

535 Inlägg
25 december 2010
Trådstartare
#16
Tjeena har precis satt på ny tryckplatta 712 och en 6 puck sinter lamell.

när jag ligger i runt 100 och trycker ner kopplingen och varar upp motorn till ca 3 500- 4 000 rpm och släpper kopplingen slutar den driva på 5:ans växel. den bara varvar.
Kan det ha med att jag dragit åt tryckplattans skruvar för löst?
eller vet ni något annat?

MvH DKn
Senast redigerat av DKn (31 december 2010)



Sök