2306
Sök

dumpventil saab 95 aero

1 531 Inlägg
24 februari 2008
Trådstartare
Någon som har ett bra förslag på en dumpventil till en saab 95 aero från 2004. Kostnad max 1000kr.

hej
291 Inlägg
24 februari 2008
Derbi skrev:
Någon som har ett bra förslag på en dumpventil till en saab 95 aero från 2004. Kostnad max 1000kr.

från dom saab kunskaper så. kan du inte ha öppen dumpventil va ja vet.. sätt på öppet filter så kanske du får ett tjooovvvfff ljud. men låt stackarn vara när det gäller öppen dump

Mvh Robin

Vi är gulsvarta Elfsborg!, Elfsborg från Borås!

Stressfläkt Racing
337 Inlägg
24 februari 2008
evo 6 org. återcirkulerande.
eller en hybrid. kostar dock lite mer än 1000.-

2 164 Inlägg
24 februari 2008
Finns ingen AV som funkar som kostar under 1000:- om de inte är orginal!

MVH

F

BMW fantast
1 172 Inlägg
24 februari 2008
vill du ah en motor som håller så behåll orginal... min aero fungerade dinte öppen dump på,. hade en hybrid dump som var gjort för saabs motorer.. (köpt på speedparts.. inte av mig) testade på farsans 95 aero med.. motorlampan lös där med...

Jackie Steward: "trampa aldrig på gasen förrän du vet att du inte behöver släppa den igen"
Idrott luktar svett, sport luktar bensin!!

ArtDirector
462 Inlägg
24 februari 2008
hittar du något att ha i den prisklassen så vetefasen om jag ens vill vara med å rekomendera.. men annars kolla www.jbraceparts.se

Fakta: "En enda dag någonssin var det coolt att äga en Saab... sen blev det tråkigt igen..."

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
24 februari 2008
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

AV = atmosfärisk ventil ??

Isf: Nej!

Endast återcirkulerande dumpventiler är det som gäller på T7-motorer, ingenting annat. Vill du ha öppen dump får du köpa en bil utan LMM helt enkelt.

Skulle inte ens sätta en "hybrid-dump" på min bil även om dom ska gå att plugga.

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

1 531 Inlägg
26 februari 2008
Trådstartare
Så ni rekommenderar att köpa ett öppetluftfilter istället för en dump? Kostar ett bra filter isf?

Kattjäveln åt upp min kyckling!
6 170 Inlägg
26 februari 2008
Derbi skrev:
Så ni rekommenderar att köpa ett öppetluftfilter istället för en dump? Kostar ett bra filter isf?

Öppet filter är det många som säger e skit att ha det med eftersom det släpper in mer skit i motorn än ett vanligt men om du nu måste ha fjortis-vissel så är ett öppet filter definitivt den bästa vägen att gå, ja.  tongue

"Att springa utan att man har polisen efter sig, tyder på att man har psykisk obalans" -blacken
"Köp inte en Saab utan turbo snälla, det är som att köpa en ostmacka utan ost." - Chrizz
http://glim.myminicity.com/env
Egen minecraftserver på esab86.no-ip.org :P

Better than God \o/
1 883 Inlägg
8 mars 2008
Trionic 7 skall inte köras med öppen ventil, lmm gillar inte när man släpper ut uppmätt luft på det viset. Jag vet dock en lösning som skulle kunna passa dig men den kostar ca 1800:-

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

Fartälskare
390 Inlägg
29 januari 2011
Svaret: Hybrid dumpventil! släpper igenom maximalt med luft som luftmassemätaren har mätt upp tillbaka till LMM och minimalt så du får ett skönt dump. Ingen "fjortis" vissel.
Over and out.

Speedparts That´s why.......

Nordic Tuning i Norrköping
839 Inlägg
29 januari 2011
TBOC_Razor skrev:
Fredrik-79 skrev:

MVH

F

AV = atmosfärisk ventil ??
Isf: Nej!

Endast återcirkulerande dumpventiler är det som gäller på T7-motorer, ingenting annat. Vill du ha öppen dump får du köpa en bil utan LMM helt enkelt.

Skulle inte ens sätta en "hybrid-dump" på min bil även om dom ska gå att plugga.

avlastningsventil

Vad är det för fel på folk?
På det här forumet diskuterar man inte längre, man skriver +1.

552 Inlägg
29 januari 2011
Öppet luftfilter är det enda som gäller i din situation. Tänk på att montera det efter vintern, suger i sig så jävla mycket salt och fukt så det inte är sant... Köp ett bra kit från tex. Speedparts.

930 Inlägg
29 januari 2011
du ska inte ens ha hybrid på 9-5 eller någon annan saab med t7 styrsystemet

V8 och lustgas är för folk som inte kan trimma / köra riktigt!

Gött mos
1 096 Inlägg
29 januari 2011
Skippa dumpen och kör på luftfilter om du vill ha lite fräsigt ljud.

Dragracing - You can't have more fun still wearing your pants.
www.TeamPonyDrift.com - www.Facebook.com/TeamPonyDrift
www.Bonnmeck.se - www.Facebook.com/TeamBonnmeck

1 531 Inlägg
29 januari 2011
Trådstartare
Körde med ett öppet filter från Speedparts men nu är bilen såld sedan en tid tillbaka så detta är inte aktuellt längre och har inte varit på över två år tongue

1 867 Inlägg
29 januari 2011
Haha, VM i trådlyft big_smile

Specialsvarv.se - Hårda bussningar till hårda bilar.

Sök