3149
Sök

Tack-blinkare

Solfilmsmontör
949 Inlägg
13 december 2006
För väll styra lamprona/dioderna med något relä då ungefär som ett blinkers relä med någon knapp i cupen som du drar igång det med.

"Imagination is more important than knowledge..." -Albert Einstein (1879 - 1955)
Att tänka före man talar är som att torka sig innan man skiter.

Saab raggare : )
887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Kornz skrev:
För väll styra lamprona/dioderna med något relä då ungefär som ett blinkers relä med någon knapp i cupen som du drar igång det med.

jooo såklart de e o göra, men hur sad

Turbo.. Because Im worth it :)

Miklen
14 december 2006
eller så köper man en sådanhär smile http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.p … tnr=220441

så kan man kanske lite snabbt växla mellan "Tack" eller "Jävla SVIN" smile

Men för övrigt..en blinkade tummen upp grej..har sett nån sån å att få den att blinka e väl inte så svårt..

390 Inlägg
14 december 2006
MrTurbo skrev:
Vad underbart att läsa... Trodde alla som tackar för att man går åt sidan hade slutat köra bil. Mycket dåligt med tackandet nu förtiden, verkar som alla tar det som en självklarhet att man skall gå åt sidan. Själv tackar jag alltid om någon håller höger (blinkar höger vänster höger) men blir iofs förbannad på dem som INTE gör det med. Lycka till med projektet. smile

Haha håller helt med. Fast jag blir även småsur på folk som inte blinkar "varsågod".
Det är ju så roligt att se när någon uppskattar man tackar smile
Mest de som kör lastbil som har de hyffset men har också märkt att folk neröver är sämre på att tacka och blinka varsågod än uppöver.

Jag önskar också trådskaparen lycka till med projektet!

353 Inlägg
14 december 2006
som Miklen sa så finns det en "tummen upp", alltså en hel näve med tummen uppåt att köpa. Om jag inte minns fel så går det att antingen blinka med den eller hålla in en knapp så att den lyser konstant. Minns dock inte vart jag sett den, i en nätbutik var det iaf.

Funderade på att köpa en sån för ett par år sedan, men jag hade ingen bil då så jag väntade tills jag hade bil...men nu hittar jag inte skiten  smile

Jag "vassego-blinkar" alltid! smile

Enjoy....

Inga konstigheter
2 064 Inlägg
14 december 2006
Jag tackar alltid, brukar dock vara mera den som ger extra företräde, typ om jag ser en buss som väntar i 100 år på att få svänga ut (då vägen saknar trafikljus och dessutom är mycket trafikerad), brukar blinka med helljusen så dom fattar att jag släpper fram dom. smile

När folk tackar mig brukar jag blinka med hejlljusen, fast bara på dagar, på kvällar/nätter så släcker jag halvljuset två gånger, annars finns det risk att man bländar nån som kommer från andra hållet.

Sök