2856
Sök

Tack-blinkare

Saab raggare : )
887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Funderar på en sak,

Skulle vilja ha typ blåa dioder i Back"rutorna" i bak, som genom att man t ex håller in en knapp, blinkar emellan sig.. ( typ som polisens blå-blink (varannat))  Fast fort som fan

Är de nån som kan komma på nått sätt o göra nått sånt ?
jag har själv lödit nått skit i skolan när de va en gubbe som blinka rött me sina ögon när man koppla batteri på de tongue

Skulle va kul o ha sån o tacka me istället för o t ex Varningsblinka. 

Hoppas ni förstår hur jag menar, Kom igen nu elektriker.. visa va ni går för ;P

Rättelse !  Menar i back-rutorna.. inte blinkers!
Senast redigerat av zwich (13 december 2006)

Turbo.. Because Im worth it :)

Better than God \o/
1 883 Inlägg
13 december 2006
Vad underbart att läsa... Trodde alla som tackar för att man går åt sidan hade slutat köra bil. Mycket dåligt med tackandet nu förtiden, verkar som alla tar det som en självklarhet att man skall gå åt sidan. Själv tackar jag alltid om någon håller höger (blinkar höger vänster höger) men blir iofs förbannad på dem som INTE gör det med. Lycka till med projektet. smile

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

9 108 Inlägg
13 december 2006
Risken finns ju att folk tror det är en civilbil och blir livrädda smile

562 Inlägg
13 december 2006
Håller med ty cker att alla ska blinka..
sorry kan ej hjälpa dig sad men ballt kan det blir tongue

Min hemsida: www.bisen.info.se // Din hjälp på nätet!

Ser värden genom sidorutan. =)
102 Inlägg
13 december 2006
Hoppas det går bra, själv tackar ja faktiskt jämt, men me vanliga blinkersen. smile
Följer dig å ser om du får nåra goa råd... smile

Volvo = Jag rullar, vilket det är på hjulen eller taket... =D

Administratör
2 980 Inlägg
13 december 2006
Många nya bilar har komfort blinkers vilket innebär att sista hållet du blinkar åt alltid avslutas med 3st blinkningar  "höger vänster höger höger höger" om detta kan va orsaken vet jag inte men tåls att tänka på kanske?

En kopp av den svarta såsen...

39 Inlägg
13 december 2006
Vet inte riktigt hur, men iaf måste man belasta blinkreläet på annat vis om man kopplar dioder istf lampor, eftersom de inte drar nog ström för att få den att slå till/från som den ska. Kul idé, lycka till! smile

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Hehe kul att ni tycker de verkar va en nice ide big_smile

Väntar bara på den där elektronikängeln som ska uppenbara sig och ge mig svaret ; >

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
MilleN skrev:
Risken finns ju att folk tror det är en civilbil och blir livrädda smile

då får dom bli de ;D inte så många poliser som väljer o åka om, sen blinka bakåt ;>

Jag blir ju fan rädd bara om jag ser exeon-lysen i backspegeln big_smile

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Här börjar de likna nått
http://www.ridetech.se/Shop/Image/Article/blixtljus.jpg

Men de där är blixt-lampor som--citat " Ger enormt starka blixtrar i fem olika färger!" kanske inte vill bläda dom jag vill tacka big_smile
Senast redigerat av zwich (13 december 2006)

4 571 Inlägg
13 december 2006
Eller så skär du ut TACK i en liten låda och sätter ett starkt ljus där med en strömbrytare lämpligt till hands;)

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Izual skrev:
Eller så skär du ut TACK i en liten låda och sätter ett starkt ljus där med en strömbrytare lämpligt till hands;)

en ide.. MEN DEN ÄR FEL! ;P

står fast vid blinket ;>

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
13 december 2006
Löda ihop en liten låda med ett antal lampor/ dioder som bildar texten: "tack!"
Med blinkfunktion.
Eller lite mer avancerat en "låda" med flera färger och funktioner, t.ex. ovanstående med gul, bye (bye) med grön & fuck med röd.. 3 knappar i en styrdosa fram... Hmm, får ta o grubbla på projektet o se om man kan knåpa ihop nåt..

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Löda ihop en liten låda med ett antal lampor/ dioder som bildar texten: "tack!"
Med blinkfunktion.
Eller lite mer avancerat en "låda" med flera färger och funktioner, t.ex. ovanstående med gul, bye (bye) med grön & fuck med röd.. 3 knappar i en styrdosa fram... Hmm, får ta o grubbla på projektet o se om man kan knåpa ihop nåt..

som sagt, vill ha blinkade.. om du vet vilken modell jag har så kan jag inte ha nått sånt i bakrutan

Chaffis Farssa. (Fr.o.m. 060314)
1 660 Inlägg
13 december 2006
Varför inte? Det borde väl gå att bygga något typ av fäste som håller "lådan" på lämplig höjd i bakrutan..
Blinkningen borde gå att koppla över ett vanligt blinkrelä.. Kanske en text på "högerblink" o en annan på "vänsterblink" med den skillnaden att blinkersspaken till det hela är utbytt mot vanliga fjädrande strömbrytare i en liten styrdosa på lämplig plats fram i cupén.

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
GT90 skrev:
Varför inte? Det borde väl gå att bygga något typ av fäste som håller "lådan" på lämplig höjd i bakrutan..
Blinkningen borde gå att koppla över ett vanligt blinkrelä.. Kanske en text på "högerblink" o en annan på "vänsterblink" med den skillnaden att blinkersspaken till det hela är utbytt mot vanliga fjädrande strömbrytare i en liten styrdosa på lämplig plats fram i cupén.

FÖR det ..
1.a .. Har tonade rutor
2.a .. lutande baklucka = massa andra reflexer som kommer ta ut ljuset innanför
3de.. vill inte ha de wink vill ha blinkande Back-rutor tongue

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Tror jag ska köra på den där blixtsaken, och kanske göra så den blir mindre stark på nått sätt.. om ingen kommer me nått bra förslag ;D

1 417 Inlägg
13 december 2006
ang den där starka blixtmojjen du hittade. Prova täck den med olika slags papp eller så, till du hittar rätt styrka på ljuset.

887 Inlägg
13 december 2006
Trådstartare
Holme skrev:
ang den där starka blixtmojjen du hittade. Prova täck den med olika slags papp eller så, till du hittar rätt styrka på ljuset.

japp . tänkt så : ) kanske inte papp.. kan bli varmt.. kanske  ( donno )

12 086 Inlägg
13 december 2006
Jag tackar jämt när bilar underlättar en omkörning!
Bäst är om de bekräftar med en helljusblinkning, det är sånt som gör landsvägskörning till ett nöje smile

Sök