3017
Sök

Hur tar man lös dörrsidan på audi 80 1.8 -89

27 Inlägg
4 mars 2011
Trådstartare
har problem med vindrutan och måste ha lös dörrsidan på min audi 80 men ja vet int riktigt hur man gör och vågar inte bryta i den utifall det går sönder, någon som vet hur ja enklast tar lös dom ?

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 mars 2011
Det är väl en skruv på vardera kortsida i höjd med där rutan går ner i dörren och en liten skruv i handtaget till dörren. När den lilla skruven är borta så delar du på handtaget och tar bort dom 2 större skruvarna du ser. Sen är det bara att dra sidan uppåt med ett försiktigt ryck.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 mars 2011
Rspeter skrev:
Det är väl en skruv på vardera kortsida i höjd med där rutan går ner i dörren och en liten skruv i handtaget till dörren. När den lilla skruven är borta så delar du på handtaget och tar bort dom 2 större skruvarna du ser. Sen är det bara att dra sidan uppåt med ett försiktigt ryck.

Sitter det inte skruvar även för handtags/armstödshistorien där inställningsratten för speglarna finns?
Har som för mig det.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

Audi A5 quattro driver.
2 203 Inlägg
4 mars 2011
te_wik skrev:
Rspeter skrev:

Sitter det inte skruvar även för handtags/armstödshistorien där inställningsratten för speglarna finns?
Har som för mig det.

Mvh Tommy

Glömde skriva skruven som sitter inne i öppningshandtaget oxå. Nås genom att hålla handtaget i "öppet" läge. Vajjern som går till dörröppningsmekanismen får man kroka ur. Jag har aldrig lossat dörssidan helt utan bara hängt av den när jag bytte en grej till låset.

Försöker iaf
12 819 Inlägg
4 mars 2011
Rspeter skrev:
te_wik skrev:
Rspeter skrev:

Har som för mig det.

Mvh Tommy

Glömde skriva skruven som sitter inne i öppningshandtaget oxå. Nås genom att hålla handtaget i "öppet" läge. Vajjern som går till dörröppningsmekanismen får man kroka ur. Jag har aldrig lossat dörssidan helt utan bara hängt av den när jag bytte en grej till låset.

Aha ok, jag tror vi missförstod varandra lite nu. Jag trodde du skrev om innerhandtaget, till dörröppningen.
Jo, den kommer man åt genom att hålla handtaget i öppet läge, snett upp till höger sitter en liten skruv med stjärnskalle.

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

27 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
okey tackar så mkt för alla svaren ska testa o se om ja får lös den smile om int annat måste man väll leta fram en hainz bok till den o kolla smile

Lat Perfektionist
6 359 Inlägg
5 mars 2011
På min Coupe seiiter det iaf

1skruv i handtaget på insidan
3skruvar i armstödet
1skruv i fönsterveven (man får pilla bort locket)
och nån skruv som håller fast dörrfacket

Och när alla skruvar är borta så lyfter man dörrsidan uppåt!

Alla tycker olika, och det är därför du har fel...
Audi "S1.5" [OEM+] - 10-Ventils turbo - Projekttråd
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=297968

27 Inlägg
5 mars 2011
Trådstartare
okey smile ska se om ja kan hitta alla skruvarna kan va så att ja glömt någon som ja inte sett smile

Sök