2975
Sök

Bästa billackeraren i Linköping/Mjölby

12 086 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Jag undrar vilka som är bäst och mest seriösa billackerarna runt Lkpg/mjölby.
Det gäller ett försäkringsärende så priset är inte intressant, bara det görs rätt och bra.

12 086 Inlägg
12 juli 2009
Trådstartare
Ligaya skrev:
Ring till micke på linköpings lackcenter

Egna erfarenheter?

Jag har precis kollat runt lite på deras hemsida och de verkar vettigt.
Får kolla med dem på måndag.

8 156 Inlägg
13 juli 2009
Jag har för mig att morsan lackerade delar av sin bil där, efter en "liten olycka". Jag blev imponerad av resultatet (Lucifer-Röd metallic)

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

782 Inlägg
13 juli 2009
Billackeringen i mjölby är kända i hela norden/europa för deras extrema lastbilslacker, dom har lackat bla förra årets nordic trophy vinnare.
Jag vet iof inte om det är samma folk som håller i sprutan när det gäller svenssonbilar.

1 062 Inlägg
13 juli 2009
patrik79 skrev:
Billackeringen i mjölby är kända i hela norden/europa för deras extrema lastbilslacker, dom har lackat bla förra årets nordic trophy vinnare.
Jag vet iof inte om det är samma folk som håller i sprutan när det gäller svenssonbilar.

Instämmer helt! 

http://www.mjolbybillack.se/

"You Go, we go!"

12 086 Inlägg
13 juli 2009
Trådstartare
Jag kollade Billackering i Mjölbys hemsida och de verkar ju helt klart va duktiga.. på att lacka lastbilar.
Skulle gärna vilja ha lite mer kött på bena innan jag lämnar in bilen där.

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
13 juli 2009
JapMax skrev:
Jag kollade Billackering i Mjölbys hemsida och de verkar ju helt klart va duktiga.. på att lacka lastbilar.

Skulle rekomendera belami i lkpg för lack. dom är duktiga och jag känner endel som jobbar där. De gör även mycket jobb åt försäkringsbolag runt om i lnköpingstrakten.

Linköpings lackcenter ger jag inte mycket för, ser skabbigt ut(senast jag var där) och en bekant som fick sin baklucka lackad där hade mer dammkorn i lacken än vad jag har i min dammsugare.

Mvh

www.maniacracing.se
494 Inlägg
13 juli 2009
Turbomatte skrev:
JapMax skrev:

Skulle rekomendera belami i lkpg för lack. dom är duktiga och jag känner endel som jobbar där. De gör även mycket jobb åt försäkringsbolag runt om i lnköpingstrakten.

Linköpings lackcenter ger jag inte mycket för, ser skabbigt ut(senast jag var där) och en bekant som fick sin baklucka lackad där hade mer dammkorn i lacken än vad jag har i min dammsugare.

Mvh

hahahaha jag skulle då fan inte lämna bilen på belami inte ens om jag fick en mille av dom.... Är ju så kass på att lacka så det är skrämande.... Lackcenter är bra mycket bättre då....

Men du markus lämna bilen på lackeringsteknik i mjölby så kan jag lacka bilen åt dig....

Garaget.org onTour 2008 [X]
lackerare
www.maniacracing.se

2 182 Inlägg
13 juli 2009
ToBe skrev:
hahahaha jag skulle då fan inte lämna bilen på belami inte ens om jag fick en mille av dom.... Är ju så kass på att lacka så det är skrämande.... Lackcenter är bra mycket bättre då....

Men du markus lämna bilen på lackeringsteknik i mjölby så kan jag lacka bilen åt dig....

Berätta gärna om din erfarenhet om belami, så man vet vad man kan vänta sig wink

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

Lackerare/Rekondare
834 Inlägg
13 juli 2009
ToBe skrev:
Turbomatte skrev:
JapMax skrev:

Mvh

Nicke på belami är då fan inte kass på att lacka, men du kanske hellre vill ha bilen lackad i ett rum ombyggt till lackbox någon gång under förra sekelskiftet?

429 Inlägg
14 juli 2009
Lackcenter alla dagar i veckan. Majoriteten har sällan fel.

// Pontus

Entreprenör
1 286 Inlägg
14 juli 2009
Näe fy fan. Hur kan ni rekommendera BELAMI ???
Helt seriöst så är dom heeeelt värdelösa. Dom har lackat en grej på min "nya" BMW 325dM Coupe som är av 2008 års modell. Men - lik förbannat så misslyckas dom HELT. Dom har lagt en för ljus färg på delen, och dessutom fått en massa damm på lacken så dom våtslipat deras lackade del så den är slät som en barnrumpa. Och det passar ju "jävligt" bra ihop med BMWns övriga "knögliga" lack. Dessutom så finns det spår efter dammkorn på lacken dom har lagt (men försökt våtslipa bort).

Så en STOR VARNING för BELAMI i Linköping.

// Niklas Johansson

CelicaMannen
18 mars 2011
De flästa lackerare lackar ju bättre svart än när dom gör vita och försäkrings jobb! i alla fall min efarenhet har både lackat en bil som vart krockskadad med försäkrings bolag inblandat 5 gånger fick jag lämna iväg den innan den vart bra! sen har Belmi lackat min bil och den har varit bra i 6år lacken nu märkte jag lite resning i lacken då då bilen stått fuktigt till! ej deras fel!

Sök