3920
Sök

2: på besiktningen för lambo dörrar!!

KHRacing
19 mars 2011
thebeast skrev:
Så länge man inte ändrar låsanordningen så är det godkänt att montera lambodörrar
om bilen är äldre än 1998års modell.. inte efter

Nej !

Vart får du 1998 ifrån som gränsårtal ? Lagtext ?

PÅ fordon som är helfordonsgodkända, ändå från 1994 på vissa märken, så får man ej göra sådana ingrepp.

TS fick även ombes/regbes på att han tagit bort yttre handtagen.. Detta är fel utav SBP. då deras egna regler säger att alla dörrarna på ett fordon skall kunna öppnas UTIFRÅN eller INNEFRÅN.

O till sist. TUV = inte värt ett skit i lilla Sverige

KHRacing
19 mars 2011
M_Broberg skrev:
vad sägs om Självmordsdörrar och borttagning av lås på icke helbilsgodkända bilar?

Generellt sett så får man inte ändra ett dugg på fordon nyare än 1976.

273 Inlägg
19 mars 2011
Min kompis fick nyligen genom sin bil när dörrhandtaget från utsidan inte fungerade, går bara öppna från insidan, men det kanske bara var flax.

Egen företagare Bilbygge & Chassie-teknik
1 594 Inlägg
19 mars 2011
Funkiee skrev:
ehum, inte på min o pappas bil.... varför det då? vi kan ju inte va dom enda dom slipper bli kollade på det

Knappast du har fel! Jag har aldrig besat en bil där inte chassinumret blivit kollat och jag har besiktat hundratals bilar. Dom knappar tom. in numret i handdatorn.

Varför bara en bil när man ha flera...
Mest roddar & jänkare i verkstan,
men även en å annan Saab

Ratthållare PÅ Elite Nivå
5 650 Inlägg
19 mars 2011
hotrodder skrev:
Funkiee skrev:
ehum, inte på min o pappas bil.... varför det då? vi kan ju inte va dom enda dom slipper bli kollade på det

Knappast du har fel! Jag har aldrig besat en bil där inte chassinumret blivit kollat och jag har besiktat hundratals bilar. Dom knappar tom. in numret i handdatorn.

finns stolp skott till bes gubbar med så de ska ju även skriva in miltalet på bilskrällerna med vet inte hur många bilar jag bes som har fått mätarställning 0 vid senaste godkända bes.
så finns nog dom med som skippar chassi nr oxå

KHRacing
19 mars 2011
Frontline skrev:
Min kompis fick nyligen genom sin bil när dörrhandtaget från utsidan inte fungerade, går bara öppna från insidan, men det kanske bara var flax.

http://www.bilprovningen.se/Externt/bpw … enDocument

273 Inlägg
19 mars 2011
KHRacing skrev:
Frontline skrev:

"Måste alla dörrar gå att öppna?

Ja, dörrarna måste man kunna öppna antingen från insidan eller från utsidan. "

Det betyder alltså att det räcker med insidan eller utsidan

1 071 Inlägg
19 mars 2011
tkd_rille skrev:
Lill-horvi skrev:
Det kändes surt att få dessa tvåor på besiktningen idag

åfan var de surt smile hade du kollat upp lite så hade du sett att inga lambodörrar alls går genom.

Inte ens lambo orginal??lol

Onödigt inlägg^^

Trafikledare
563 Inlägg
19 mars 2011
thebeast skrev:
Så länge man inte ändrar låsanordningen så är det godkänt att montera lambodörrar om bilen är äldre än 1998års modell.. inte efter

Duktigt trådlyft..

Dom som tillverkar reservdelar måste oxå överleva!

KHRacing
19 mars 2011
Melin skrev:
thebeast skrev:
Så länge man inte ändrar låsanordningen så är det godkänt att montera lambodörrar om bilen är äldre än 1998års modell.. inte efter

Duktigt trådlyft..

Det är väl ändå roligare att hans uttalande är helt fel okså. smile
Senast redigerat av KHRacing (19 mars 2011)

964 Inlägg
20 mars 2011
smiler skrev:
Rydell skrev:
smiler skrev:
Låt bli att besiktiga å kör försäkrat....

Efter ett par korkade komentarer ang att några inte tycker att LSD är snyggt eller "coolt" så trodde jag inte att nivån kunde bli lägre, men grattis du lyckades...... sjukt korkat inlägg.....

? Lika korkat som att modda en bil på sätt man inte får....

Ja undrar hur sveriges gatbilar skulle se ut då wink
Du kallar dom flesta här inne korkade wink

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

964 Inlägg
20 mars 2011
HAHA
Ja detta var ju ett trevligt  trådlyft såg jag sedan hehe

Söker ni dekaler eller material till bilmässor?
Gå in på DEKORTEKNIK.COM
Eller följ oss på Facebook:
Gå in och gilla!

95 Inlägg
20 mars 2011
KHRacing skrev:
Melin skrev:
thebeast skrev:

Duktigt trådlyft..

Det är väl ändå roligare att hans uttalande är helt fel okså. smile

ja det var ju vädigt roligt??
nej men det blev ju ett hyfsat lyft här inne iaf..

informationen är inget jag vet med säkerhet utan bara läste runt lite och såg på ett forum
att en kille hade fått den informationen av SBP så ansåg att det kunde vara ganska trovärdigt
men där visste du uppenbarligen bättre .. inte vet jag .. jag jobbar inte på SBP..
men sökte dock information eftersom jag har funderingar på att sätta lambodörrar på min supra
och ville därför få lite information om det var besiktningsbart eller inte.. dumt av mig för man får aldrig något konkret svar när man kollar på forum då alla går efter sin egen uppfattning eller erfarenhet från SBP

If it jams - force it! If it breaks - it needed replacing anyway!

261 Inlägg
20 mars 2011
Frontline skrev:
KHRacing skrev:
Frontline skrev:

"Måste alla dörrar gå att öppna?

Ja, dörrarna måste man kunna öppna antingen från insidan eller från utsidan. "

Det betyder alltså att det räcker med insidan eller utsidan

Ja,det räcker att dom går att öppna från antingen insidan eller utsidan.

A small step for Sloth, a giant leap for Slothkind
3 929 Inlägg
20 mars 2011
smiler skrev:
Rydell skrev:
smiler skrev:
Låt bli att besiktiga å kör försäkrat....

Efter ett par korkade komentarer ang att några inte tycker att LSD är snyggt eller "coolt" så trodde jag inte att nivån kunde bli lägre, men grattis du lyckades...... sjukt korkat inlägg.....

? Lika korkat som att modda en bil på sätt man inte får....

Bara så att du vet så är alla motormodifikationer du gjort på din Audi olagliga wink

Kolla gärna in min garage tråd - Garaget Zoo! - http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=203067

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
20 mars 2011
Jag har lyckats köra igenom Tl-12an i Köping utan chassinummer, dom hittade det inte. När jag sa det till gubbarna i Arboga på senaste besiktningen så tog dom sig tid att leta. Prestige wink Men det går alltså att köra igenom men då vill det till att placeringen inte finns i SBP´s databas.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Sök