2290
Sök

Steg som äter säkringar

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 mars 2011
huntelaar skrev:
Den infon jag hittar är steget alldeles för klent för dom basarna. Den info jag hittar om steget är att den lämnar 225 rms i 2 ohm. Dina basar hade mått bra av ett steg som lämnade över 600 rms i 2 ohm.

Jo men fortfarande, säkringarna ska inte gå på en gång för det. Men ja basarna skulle helt klart må bätre av ett värre steg!

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

DLS
1 147 Inlägg
26 mars 2011
ChriZtoffer skrev:
huntelaar skrev:
Den infon jag hittar är steget alldeles för klent för dom basarna. Den info jag hittar om steget är att den lämnar 225 rms i 2 ohm. Dina basar hade mått bra av ett steg som lämnade över 600 rms i 2 ohm.

Jo men fortfarande, säkringarna ska inte gå på en gång för det. Men ja basarna skulle helt klart må bätre av ett värre steg!

Givetvis inte men det var lite sidesinformaton wink

Synd att TS inte hörde av sig tidigare, verkar som att han precis köpt monoblocket, och jag undrar vem det var som rekommenderade det till honom..

Hilt = Hilt
44 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
Ja men det är just att den inte ens hinner spela, kan förstå att steget slår av när basarna hunnit slå en gång och inte orkar mer. Har ställt ner steget så lågt de bara går men ändå lägger den av.

Hilt = Hilt
44 Inlägg
26 mars 2011
Trådstartare
huntelaar skrev:
Synd att TS inte hörde av sig tidigare, verkar som att han precis köpt monoblocket, och jag undrar vem det var som rekommenderade det till honom..

Snubben på BRL rekommenderade steget, men har drulle till den osv så får åka dit på månda.

DLS
1 147 Inlägg
26 mars 2011
Tappa den några gånger och be om att få lösa in den och fråga varför han inte rekommenderar ett steg dina basar mår bäst av!

GAS democar 2018!
8 744 Inlägg
26 mars 2011
Hade du möjligtvis några priskrav när du köpte steget? Låter konstigt annars att dom skulle rekommendera ett så klent steg till dom basarna. Jag kanske kan komma förbi och kika på det i morgon annars, ska troligtvis till Borlänge en sväng.

Saab 9-3SC {SQ-edition}
Ny bil och nytt projekt, nu börjar allvaret!

Sök