Mercedes C320, en W203? Urtrevlig bil men Mercedes har slarvat med kvalitén något fruktansvärt och denna bil kan både rosta och krångla en del tyvärr. Dessutom är den väldigt billig om du får den för 35.000:-, varför? Har den gått långt, då får du troligen vänta dig dyra(re) reparationer.
Och drygt 30.000:- för en sketen Golf III 1.6 känns väldigt dyrt. Visst styling är en smaksak men det är mer regel än undantag att det snarare sänker än höjer värdet. För de pengarna får du mycket mer bil än en Golf!
Jag kan rekommendera BMW, riktigt billiga i service och snåla på bränslet (Det trodde du inte? Nej fördomarna om märket säger något helt annat...). Inte det billigaste du kan köra, det är en Nissan Micra, Toyota Corolla eller liknande men tex. en BMW 3-serie är marginellt dyrare i drift men tre-fyra gånger så mycket bil.
Svarar dig att köp en 3-serie E46, så får du en säker och bekväm bil. Eftersom min far kört 60.000mil fördelat på två exemplar av E46 vet jag att det är kvalitétsbil rakt igenom jag vågar rekommendera. Leta efter en 316i/318i eller en 320d, så får du själv räkna ut om dieseln lönar sig! (eller skriva hur långt du kör per år så kan någon här räkna åt dig)
Bilen finns med sexa med, mycket roligare och lite dyrare. Svårare att hitta en ok 6cyl. för 50´ än en E46 med fyra för 50´ dock.