3061
Sök

850 motor 19T, E85 640cc spridare--- Vilken LMM ska man ha???

674 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Har provat nu att montera E85 chipp i med 640cc spridare från Claus. Provat nu bara med org. lmm huset.. .. (68mm) utvändigt mått..
Men inte fått det att gå rent på det. Hur känsligt är det med lmm huset storleken.. är det den som gör att den går fett som fan? 11 liter på ca 1 mil....???
Tänkte iallafalla att det åtminståne skulle vara körbart, men icke..

Försökt att få tag på Claus.. har semester just nu. Han förvirrade mig lite när han pratade storleken på LMM först i telen. Då sa han 77mm... & så skickade han en på 80 mm... Men skrev att den KAN svarvas upp till 74-75mm.. utan att berätta mer om vilket mått det SKA vara ... invändigt, utvändigt.. 74-75 är ändå en bit ifrån 77 om det nu är invändigt mått??
Vilket kan det vara? Någon som har samma grejor & färdigt att gasa med som kan dela med sig om kunskapen.

With great freedom comes great responsebility

8 253 Inlägg
17 juli 2011
Har du ett hus med 80mm invändigt så ska du kunna köra med den, det bör ligga i närheten av sanningen. Att köra med originaklhuset är bara bortkastat och är med stor sannolikhet skälet till att den går så fett.

674 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Det har det med stor sannorlikhet när ja tänker på det utifrån den nya kunskapen från idag..
Den han skickade till mig är 80mm  utvändig.. & 72 mm invändig..
Det är DEN han skrev KAN svarvas upp till 74-75 mm...  Men sa inte vilket mått det SKA vara till just det chippet & spridare han skickade...??  därför jag är lite förvirrad vad han menade..

8 253 Inlägg
17 juli 2011
72mm invändigt ska kunna funka det med beroende på hur chipet är gjort. Men jag skulle byta till det huset utan att fundera mer på saken.

674 Inlägg
17 juli 2011
Trådstartare
Du menar byta till det han skickade till mig?  (80 mm utv. - 72 mm inv. )    utan att svarva upp den?
Den ska monteras.. har bara inte fått slang grejorna jag beställde till 80 mm.

Skulle vilja veta mer exakt vilket mått det ska vara bara..

8 253 Inlägg
18 juli 2011
Utan att veta exakt vad han sa så tror jag att han påpekade möjligheten att kunna svarva upp ifall man i framtiden vill gå uppo till ännu större spridare. För du ska inte behöva svarva upp huset, 72mm ska räcka till dem spridarna och E85.

12 Inlägg
22 juli 2011
Martin mannen skaffa dig ett riktigt sprut o kasta lmm så långt du kan!!! O vart e min värmepump??

Nissan Sunny GTI-R Pulsar

2 452 Inlägg
22 juli 2011
lånar tråden lite vad för mått har s60r på huset?nån som vet...

döden kommer tillbaka

674 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
totte_norrköping skrev:
Martin mannen skaffa dig ett riktigt sprut o kasta lmm så långt du kan!!! O vart e min värmepump??

Haha... ska jag ta hem en till dig nu? trodde du ville ha i höst?

674 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
Det är mappning som gäller. men att det inte funkar nu är för att det är nått fel på nått just nu.
ska till Claus i aug. & mappa.l

Sök