3091
Sök

Motorbyte från 2.5T till T5 i en volvo s70 -97?

136 Inlägg
22 juli 2011
Trådstartare
tjena,

Detta har tyvär inget med mig att göra men har en polare som hade tänkt lägga i en t5 motor från en 850 årsmodell -95 i sin s70 2.5T.

Frågan är vad skiljer dem åt?

Det mesta stämmer ju överens men hur ligger det till med kabelhärva och elsystem,

Är det bara plug N Play eller det är massa klödd eller ombyggnationer med att byta motor?

Tacksam för alla svar smile

136 Inlägg
25 juli 2011
Trådstartare
Problemet är löst, vi provade oss fram och nu e bilen ute på gatorna wink

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 juli 2011
Lär ju bli ganska svårt att besikta?

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 822 Inlägg
26 juli 2011
RD_87 skrev:

varför då? dom lär ju aldrig se någon skillnad då dom ser likadana ut utseende mässigt.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
26 juli 2011
Christian S skrev:
RD_87 skrev:

varför då? dom lär ju aldrig se någon skillnad då dom ser likadana ut utseende mässigt.

Jo det stämmer nog, jag har skitdålig koll på Volvos femmor. Men kan ju kanske bli jobbigt om det händer nåt? Jag är bara en nyfiken jävel. wink

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

4 822 Inlägg
26 juli 2011
RD_87 skrev:
Christian S skrev:
RD_87 skrev:

Jo det stämmer nog, jag har skitdålig koll på Volvos femmor. Men kan ju kanske bli jobbigt om det händer nåt? Jag är bara en nyfiken jävel. wink

det enda dom kan se det på är om dom vet vilka spridare det ska vara och vilken turbo det ska vara eller om dom kollar på motorbetäckningen som är inristad på kanten ovanför vattenpumpen på baksidan av motorn.

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

Fri fart för ett fritt folk!
14 162 Inlägg
26 juli 2011
Christian S skrev:
RD_87 skrev:
Christian S skrev:

det enda dom kan se det på är om dom vet vilka spridare det ska vara och vilken turbo det ska vara eller om dom kollar på motorbetäckningen som är inristad på kanten ovanför vattenpumpen på baksidan av motorn.

fast motornummret ser man inte hur som helst

inte ens fast man vet exakt var det står ser man jhu vad som står smile

men dom kommer aldrig ens att kolla
sen behöver man inte åka in och bes med värsta chipet osv så lär dom aldrig ens reagera

Kör fort så hinner inget hända...

136 Inlägg
27 juli 2011
Trådstartare
det är ju hans problem tongue han är medveten om det men eftersom dem ser identiska ut ska det nog inte finnas några hinder tongue

Sök