2944
Sök

Seriös fråga om B23 med M46/47 i volvo 140 -72

90 Inlägg
30 augusti 2011
Trådstartare
ja som sagt så undra jag hur mycket jobb de är med mest med att växellådan ska få plats, motor faste är redan klart.
tacksam för precis all hjälp. och nu undra ni en gammal slö B23, men de är weber matad osv.

PS: ha ingen bil intresserad i familjen så hoppas man möts bra här inne och få hjälp om man fråga eller skriver något.
/anders

90 Inlägg
31 augusti 2011
Trådstartare
är det någon skillnad mellan dom med lång växelspak och kort? är de mindre kom på en 72 än typ en 70?

PS: ha ingen bil intresserad i familjen så hoppas man möts bra här inne och få hjälp om man fråga eller skriver något.
/anders

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
31 augusti 2011
Lådan är samma på alla manuella 140 utan OD, lådan med OD är längre. Skillnaden på de äldre med långspak & de nyare med kortspak är just spakstället.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

90 Inlägg
1 september 2011
Trådstartare
okej. men är de gud någon skillnad på själva tunelen, större plats på en 72 än typ 70 ? eller är jag ute och cykla?

/anders

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
3 september 2011
_volvo740 skrev:
okej. men är de gud någon skillnad på själva tunelen, större plats på en 72 än typ 70 ? eller är jag ute och cykla?

Jag vet faktiskt inte om det är någon större skillnad men det finns väl en viss risk för svetsning i vilket fall.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

Trött
267 Inlägg
3 september 2011
Det sitter B23+M46OD i min. Tunneln är orörd. Min är iofs en 73:a, men jag tror att tunneln ser lika ut.

90 Inlägg
4 september 2011
Trådstartare
Hellectric skrev:
Det sitter B23+M46OD i min. Tunneln är orörd. Min är iofs en 73:a, men jag tror att tunneln ser lika ut.

Okej tackar. 72 måste se lika dan ut eller ?
Är de någon som vet om de är skillnad mellan 72 och 73?

/anders

Föredrar MoPar,GM och Ford
1 004 Inlägg

Sök