2784
Sök

Tråd om Mekartabbar, vad har ni eller något annan gjort?

1 313 Inlägg
12 oktober 2011
Trådstartare
Någon mer som gjort något kul? big_smile

http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=205313
Projekt! Renovering/Dieselkonvertering Volvo 244.

67 Inlägg
12 oktober 2011
Skulle ut en tidig morgon på jobbet o sätta batteriet på laddning i nån jäkla special Ford Bronco som hade stått still ett bra tag och vägrade att fungera. Det va som sagt tidigt och min hjärna hade väl antagligen inte vaknat till helt, så jag satte på laddaren och åkte iväg med företagsbilen för att hämta delar inne i stan.
Efter lunchen gick jag ut för att kolla till laddaren o märkte att jag satt klämmorna tvärt om (SATAN!!),det resulterade i ett "antal" stekta komponenter. Efter jag berättat det för chefen fick jag reda på att det bara fanns 15st sånna Bronco's i europa :S o jag jobbade svart då så jag fick betala ca 12000:- från min lön...

det är mänskligt att fela, men det krävs en dator för att verkligen strula till det

Studerande maskiningenjör
1 903 Inlägg
12 oktober 2011
rvbm skrev:
Skulle ut en tidig morgon på jobbet o sätta batteriet på laddning i nån jäkla special Ford Bronco som hade stått still ett bra tag och vägrade att fungera. Det va som sagt tidigt och min hjärna hade väl antagligen inte vaknat till helt, så jag satte på laddaren och åkte iväg med företagsbilen för att hämta delar inne i stan.
Efter lunchen gick jag ut för att kolla till laddaren o märkte att jag satt klämmorna tvärt om (SATAN!!),det resulterade i ett "antal" stekta komponenter. Efter jag berättat det för chefen fick jag reda på att det bara fanns 15st sånna Bronco's i europa :S o jag jobbade svart då så jag fick betala ca 12000:- från min lön...

ajajaj, fyfan! hmm

det värsta en annan lyckats med hittills är väl att ha fingrarna i närheten av en uppspännd handbromsfjäder. tappade fjädern med tången och själva kroken på fjädern går tvärs igenom fingret. bara mjukdelarna som tur väl var. men nog så läskigt att sitta med ena änden av fjädern genom fingret och andra kvar i bromsskölden och inte kunna ta sig loss tongue

utöver det så är det bara småsaker:
- koppla multimetern fel så det blir fyrverkeri och brinnande kablar när man ska mäta spänningen på batteriet.

- smälla igen en dörr med rutan nervevad, *klirr*.....

429 Inlägg
12 oktober 2011
Fått in ett finger mellan en fläktrem o remhjul när motorn var igång på en Audi när jag skulle montera plastskyddet under motorn, råkade slinta lite tongue. Gör jag aldrig om för ont gjorde det hehe

Försöker iaf
12 819 Inlägg
12 oktober 2011
Tabbe och tabbe.. men häromdagen ville jag och chrostofer_k ta reda på varför inte innerhandtaget fungerar på A6an min vänster bak.

Bort med dörrsidan och kolla.. när jag skulle av med låset så märkte jag att barnlåset var i tongue

Mvh Tommy

Ställ inte cykeln utanför stället, ställ den i stället istället.
Projekttråden - Handlar om en gammel Audi 100 2.3E och en Audi 100 Tqs. Typ44, det är kärlek det!

429 Inlägg
12 oktober 2011
te_wik skrev:
Tabbe och tabbe.. men häromdagen ville jag och chrostofer_k ta reda på varför inte innerhandtaget fungerar på A6an min vänster bak.

Bort med dörrsidan och kolla.. när jag skulle av med låset så märkte jag att barnlåset var i tongue

Mvh Tommy

Haha sånt kan man faktiskt skratta åt sig själv ibland tongue

Har gjort något likande, bytte låsskista i dörren på min gamla V70 och sen när jag är klar så larmar inte bilen när jag låser så bytte tillbaka till den gamla, samma sak. Blir förbannad till slut och undrar vad som har hänt.
Sen ser man att motorhuven öppen tongue Stängde den så funkade allt igen hehe

yrkeschaffis
54 Inlägg
12 oktober 2011
CHEEVA skrev:
Volvofarfar skrev:
Hörde av en mack ägare en gång...

En "kärring" kom in och köpte olja till sin bil, hon köpte 2 st 4 liters oljedunkar, sedan kom hon in igen och skulle köpa en till. då frågade han vad hon skulle ha så mycket olja till..

"Det är inte olja upp till hålet ännu" fick han till svar.. Mohahahaha

detta har även jag varit med om ... en kund kom in och köpte en motor för närmare 100 000 , han kom tillbaka 2 veckor senare och var skit sur över att den hade rasat. När vi öppnade var hela motorn fylld med 2 takts olja ( detta var en 100hk honda 4 takt )

köper man en motor för 100 papp förutsätter man att det finns olja i den,varför ska man då hälla olja i den?

1 168 Inlägg
12 oktober 2011
rvbm skrev:

Hahah!

Där jag jobba så har chefen en pojk på 13år som har en toyota starlet som han bygger en massa ljud i, som är värt en del. o han bad mig slänga på laddaren och jag är väl hygglig och gör som han vill. Dock hade han satt på grova röda stora jordkablar ifrån batteriet (-) pol så jag antog väldigt givet det var (+) sidan, för det satt bara 2hyffsat tunna kablar på (+) sidan så slängde på laddaren tvärtom, Var en cteq laddare så jag vet inte om det var den som rädda mig eller vad det var, men inget hände iaf! lite pinsam tab.

Ubåtsingenjör
7 315 Inlägg
12 oktober 2011
mopar81 skrev:
CHEEVA skrev:
Volvofarfar skrev:
Hörde av en mack ägare en gång...

En "kärring" kom in och köpte olja till sin bil, hon köpte 2 st 4 liters oljedunkar, sedan kom hon in igen och skulle köpa en till. då frågade han vad hon skulle ha så mycket olja till..

"Det är inte olja upp till hålet ännu" fick han till svar.. Mohahahaha

detta har även jag varit med om ... en kund kom in och köpte en motor för närmare 100 000 , han kom tillbaka 2 veckor senare och var skit sur över att den hade rasat. När vi öppnade var hela motorn fylld med 2 takts olja ( detta var en 100hk honda 4 takt )

köper man en motor för 100 papp förutsätter man att det finns olja i den,varför ska man då hälla olja i den?

bra fråga ... finns vissa som inte tänker riktigt. Motorn var dessutom nyservad innan han fick den.

Varningar: För många..
2 552 Inlägg
12 oktober 2011
Ett par olyckliga missöden har man väl råkat ut för under årens lopp, bland annat:

Tänkte genomföra ett enkelt oljebyte i min förra 9000. Inledningsvis flyter allt på utmärkt, jag ställer ut ett stort fat under tråget, skruvar loss pluggen så den förbrukade oljan rinner ut. Efter att all olja runnit ur ställer jag fatet vid sidan av bilen, och i det här skedet drabbades jag uppenbarligen av ett hjärnsläpp av den värre sorten eftersom jag tar den färska oljan och häller i påfyllningsröret trots att pluggen inte är fastskruvad. Detta resulterar i att större delen av all färsk olja rinner rakt ner på backen hmm

Sing loud and clear until the game is done, sing Chelsea everyone

Självlärd
3 083 Inlägg
12 oktober 2011
IceEyes skrev:
Ett par olyckliga missöden har man väl råkat ut för under årens lopp, bland annat:

Tänkte genomföra ett enkelt oljebyte i min förra 9000. Inledningsvis flyter allt på utmärkt, jag ställer ut ett stort fat under tråget, skruvar loss pluggen så den förbrukade oljan rinner ut. Efter att all olja runnit ur ställer jag fatet vid sidan av bilen, och i det här skedet drabbades jag uppenbarligen av ett hjärnsläpp av den värre sorten eftersom jag tar den färska oljan och häller i påfyllningsröret trots att pluggen inte är fastskruvad. Detta resulterar i att större delen av all färsk olja rinner rakt ner på backen hmm

Det där är du ju inte ensam om. Jag har gjort samma sak. Dock på cross och MC så man märker det ganska fort. Men ändå

Det är fysiskt möjligt att korsa två bilmärken men det är psykiskt skadligt
Projektet (lagt på is) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=158292.

österbybruk
267 Inlägg
5 december 2011
för några veckor sen började min volvo 740 se 92a gå på 3 burkar efter lite hård körning, efter ännu mer pisk gick den på 2 burkar och katten blev gul...hittade ej felet och parkerade bilfan. en kompis hittade felet som var att 2 tändkablar hoppat av...pinsamt..

tips vid montering av vevlager på 3cyl valmet, se till att alla lager med hål vänds upp mot blockets smörjkanaler... blir så dyrt att köpa nytt longblock... 2 felvända lager (utan hål) hade smält fast i veven och skadat blocket...

finnen som byggde motorn i min plymouth monterade större oljepump som tog i tråget...vad göra? mera silikon och dra hårdare! vart inte jättetät... tog 3 timmar att rikta tråget och fila ner locket på pumpen som tog i.

Att Trimma en Volvo Är som att Smiska en Gris!
Keep on cruising! -Or burn out!

Sök