2902
Sök

Häva muntligt avtal.

Forummoderator
18 178 Inlägg
10 december 2011
En skojare, bandit och förbannad sötvattenspirat är han.

Har jobbat på bilfirma i många år. Inget skriftligt = Inget avtal. Skulle idioten hävda att du då bryter så förklara att när bilen inte är som säljaren uppger är det frågan att säljaren helt enkelt ljuger. Kort & gott. Hota med att ringa MRF om de nu är medlemmar där (inte troligt).

Ta det lungt.

Tänk på 80-talet. Då körde hantverkarna Cheva Startcraft med V8-diesel. Det var tider det!

8 Inlägg
10 december 2011
Trådstartare
Dieselsmurfen skrev:
En skojare, bandit och förbannad sötvattenspirat är han.

Har jobbat på bilfirma i många år. Inget skriftligt = Inget avtal. Skulle idioten hävda att du då bryter så förklara att när bilen inte är som säljaren uppger är det frågan att säljaren helt enkelt ljuger. Kort & gott. Hota med att ringa MRF om de nu är medlemmar där (inte troligt).

Ta det lungt.

Tack. Var skönt att höra.

262 Inlägg
10 december 2011
Läser juridik och kan direkt säga att du kan be han kyssa bilen! för den lär han få behålla! avtalet är inte bindande!

Följ gärna mitt projekt: Volvo v70N http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=209063

2 452 Inlägg
10 december 2011
så länge du inte skriver på nått så finns det ju inget bindande....jag hade med muntligt avtal med försäljare på min första 940 som köptes beg o det fanns många dolda fel som inte försäljaren sa nått om o jag sa då skiter vii det avtalet tills hans chef kom o frågade vad problemet var...så sa jag som det var o han sa bara det är okej...vi hade ju inte skrivit papper så det var lungt med det...det enda han frågade var om jag ändå var intresserad så kunde han sänka priset på den...o det gjorde han med...han sänkte priset med 8000kr...

döden kommer tillbaka

Sök