2984
Sök

Dålig kontakt på lågnivån till stereon

164 Inlägg
31 december 2011
Trådstartare
Som rubriken lyder har jag dålig kontakt mellan lågnivå kabeln och stereo lågnivå utgångarna, det är lika dant på alla 6 lågnivå utgångar jag har så jag misstänker att problemet kanske inte sitter där.
Iallfall så om lågnivån är helt intryckt i kontakten så får den ingen kontakt alls (Kommer ingen signal till slutsteget) men om jag drar ut sladden och håller själva pinnen i kontakten som sticker ut snett in i lågnivå utgången från stereon så kommer signalen fram till steget. Tycker det är himla mysko och det blev så här helt plötsligt, steget är helt nytt använt max 2 timmar, ett GAS PRO 350. Stereon är en Audiovox VME9309TS. Jorden, strömmen och remoten är jag 100% säker på att det är inga fel på, de har jag mätt på ordentligt.

Nån som har haft liknande problem och har nån bra lösning på det? Har försökt tejpa lågnivå kabeln i stereo lågnivå utgången där den får kontakt men det funkar inte särskilt bra...

2 452 Inlägg
31 december 2011
kan du skruva av kontakten på lågnivån,har ju hänt att lödningar går av där inne i lågnivåkontakterna..

döden kommer tillbaka

164 Inlägg
3 januari 2012
Trådstartare
turbodeath skrev:
kan du skruva av kontakten på lågnivån,har ju hänt att lödningar går av där inne i lågnivåkontakterna..

Kan varken göra det på stereon eller slutsteget, men det hjälper bara att fippla med lågnivå kabeln snett in på stereon, inte vid slutetsteget. Så jag misstänker att lågnivån på stereon är förstörd då steget har jordats genom lågnivån förut av misstag. Men det konstiga är att det funkade prima efter den incidenten men sen helt plötsligt blev lågnivån konstig och då har jorden varit 100%. Skall testa steget med en annan stereo och se om det funkar och gör det det så får jag väll skaffa mig en ny stereo eller fixa den på något sätt.

Sök