3961
Sök

Skadad bil vid försäljning!

KHRacing
22 mars 2012
Viggen9-3 skrev:
Jo jag gav han alla pengar!hmm blev så less att stå och bråka efter vägen kl 23:00 så jag sa att jag tar skiten!hmm

Nu fattar jag inte... stå o bråka efter vägen... vad menar du mera exakt ?

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
22 mars 2012
Om en köpare ringe mig så skulle jag knappt svara... Jag skiter i om han missat att cigtändaren är ur funktion & vill pruta 500:- i efterhand. Eller om den så har skurit.
Jag har aldrig lurat någon men att sälja/köpa gamla bilar är ju lotteri.

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

113 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Han som köpte bilen körde iväg och ringde efter ett tag och bad mej komma dit han stod med bilen! Ca 1 mil bort! Och då hade allt hänt!

228 Inlägg
23 mars 2012
Hur lång tid tog det för dom att ringa efter dom åkt?

KHRacing
23 mars 2012
Berätta han alltså inget när han ringde ang vad som hänt ?

5 198 Inlägg
23 mars 2012
Därför skriver man på kvittot * Undersökt och godkänt skick av köparen* med underskrift av köpare och säljare, då kan han inte gnälla om att han inte kollat.

113 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Det tog väl 15-20min efter att dom lämnat gården!
Och ja man ska alltid skriva kvitton har jag lärt mej nu!

2 174 Inlägg
23 mars 2012
Viggen9-3 skrev:
Jo jag gav han alla pengar!hmm blev så less att stå och bråka efter vägen kl 23:00 så jag sa att jag tar skiten!hmm

Hur mycket pengar rörde det sig om? 5 tusen visst men mer än så hade jag aldrig gett tillbaka

2 174 Inlägg
23 mars 2012
Viggen9-3 skrev:
Det handlade om 12 tusen!smile

Hehe okey du var jävligt dum, men snäll på samma gång måste jag säga:)

613 Inlägg
23 mars 2012
detta hör inte hit egentligen men nog lika dumt
jag sålde en fiddy 125cc och gubben hade ungen med sig men inget släp så han krängde på ungen en hjälm och lät grabben på 8 bast köra härifrån 125cc midsizefiddy han nådde knappt ner till backen den lille parveln men gubben skrek på han och grabben va nära gråt så han åkte lite lungt =/

jag tror jag formulerade mig ungefär såhär till gubben du är fan riktigt blåst hoppas inte ungen blir påkörd av en bil när ungen knattrar bort och gubben ska te att hoppa in i bilen då blir det tyst ungen åkte rätt ner i diket med hojjen och knäckte det mesta av plasten på den då ska gubben ha pengarna tillbaka för att jag lät ungen köra härifrån.

formuleringen då ljöd IDIOT är du dum i hela huvudet och att ansvaret för din unge inte är mitt och att det va din sjukt dåliga ide redan från början.
kommer du in på min gård och fortsätter att skrika och hota mig så ringer jag polisen och anmäler dig för vårdslöshet gentemot barn samt lite andra punkter jag lungt förklarade för honom.
Gav han också lite tips på ställen han kunde köpa ny plast ^^
då åkte han lastade in hojen och ungjäveln i bilen rivstartade och hörde aldrig mer av sig.

seriöst det finns sjuka människor hade någon ringt mig hade jag åkt dit och tittat skrattat och åkt hem om jag ens hade svarat

113 Inlägg
23 mars 2012
Trådstartare
Jo det finns helt idiotiska människor!smile man ska sldrig sluta förvånas!smile

60 Inlägg
23 mars 2012
Ett tips. När jag köper bil så kollar jag billigaste/bästa försäkringen via nätet på den bilmodell jag ska köpa..sen kontaktar jag det försäkringsbolaget och då "lägger dom upp2 en intresseanmälan" på just en sån modell, så allt är klart.
Sedan när jag väl köper bilen och har skrivit kvitto med säljaren så ringer jag upp och bara bekräftar köp till försäkringsbolaget INNAN bilen ens rullat 1 meter från platsen med säljaren.

Detta äriofs "åt andra hållet" då jag är köpare, men kanske hjälper det någon.
Jag vill aldrig åka oförsäkrat på säljarens försäkring, dom kan ljuga m.m. Så gör jag! big_smile

Behandla andra som du själv vill bli behandlad =D

60 Inlägg
23 mars 2012
Tråkigt förresten Viggen 9-3 men en dyr läxa! Schysst av dig...

113 Inlägg
24 mars 2012
Trådstartare
Det är ju bara det att man kan aldrig åka på mågon annans försäkring! Kollade upp det där!

60 Inlägg
25 mars 2012
Viggen9-3 skrev:
Det är ju bara det att man kan aldrig åka på mågon annans försäkring! Kollade upp det där!

ok

Sök