Ställde nyss en fråga om varför den överladdade, hittade ett läckage vid t korset till laddtrycks mätaren.
Men har fortfarande ett problem kvar.
När jag ger fullt gaspådrag säger motorn ifrån i 2-3 sekunder sen sticker den iväg som en klocka igen och går hur bra som helst och det är bara när man gör kickdown eller vid fullt gaspådrag. Den typ rycker/säger emot och sen drar den iväg igen.
läst att stiften kan vara dåliga men vilka ska man köpa isf? Det är ungefär som att den misständer?
Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar ...
Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!
My two cents igen
Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.
Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.
Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar ...
Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!
My two cents igen
Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.
Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.
Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?
Min hade liknande " svårt å dra iväg" syndrom.. Om det inte är på tändsidan så blir min gissning motorbussning höger! Efter att jag bytt så svarade bilen direkt!
Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar ...
Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!
My two cents igen
Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.
Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.
Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?
Minns inte beteckningen i huvudet men bara att knalla in på Mekonomen eller liknande med ditt regnummer så får du rätt.
Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar ...
Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!
My two cents igen
Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.
Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.
Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?
Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.
Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.
Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?
Köp Volvo original så blir du inte missnöjd iaf!
Är det inte det han kan bli, har för mig det var många sånna som pajade under en period?