4384
Sök

Volvo s40 t4 - 00 - rycker till på 3an vid fullt gaspådrag sen blir allt bra igen några tips?

78 Inlägg
28 mars 2012
Trådstartare
#1
Tjena!

Ställde nyss en fråga om varför den överladdade, hittade ett läckage vid t korset till laddtrycks mätaren.

Men har fortfarande ett problem kvar.

När jag ger fullt gaspådrag säger motorn ifrån i 2-3 sekunder sen sticker den iväg som en klocka igen och går hur bra som helst och det är bara när man gör kickdown eller vid fullt gaspådrag. Den typ rycker/säger emot och sen drar den iväg igen.

läst att stiften kan vara dåliga men vilka ska man köpa isf?smile
Det är ungefär som att den misständer?

Några förslag?smile

Nån som har varit med om nått liknade?



Tack på förhand!
Senast redigerat av jacke021 (28 mars 2012)


95 Inlägg
29 mars 2012
#2
Hej igen! Fan vad jag stalkar dig cool

Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar roll...

Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!

My two cents igen smile

490 Inlägg
29 mars 2012
#3
Sitter det sportluftfilter på?

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

490 Inlägg
29 mars 2012
#4
isf tror jag felet sitter där! klappa ditt original filterbox med filter ska du se att det försvinner!

116 hk och en svetsdiff är allt som behövs.

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2012
#5
JimB skrev:
Hej igen! Fan vad jag stalkar dig cool

Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar roll...

Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!

My two cents igen smile

Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.

Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.

Autotech

78 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#6
sonaxvax skrev:
isf tror jag felet sitter där! klappa ditt original filterbox med filter ska du se att det försvinner!

Redan provat detta tyvär:(


78 Inlägg
29 mars 2012
Trådstartare
#7
Busgrabb skrev:
JimB skrev:
Hej igen! Fan vad jag stalkar dig cool

Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar roll...

Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!

My two cents igen smile

Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.

Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.

Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?smile


354 Inlägg
29 mars 2012
#8
Min hade liknande " svårt å dra iväg" syndrom..
Om det inte är på tändsidan så blir min gissning motorbussning höger!
Efter att jag bytt så svarade bilen direkt!

Mvh bengt


Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2012
#9
jacke021 skrev:
Busgrabb skrev:
JimB skrev:
Hej igen! Fan vad jag stalkar dig cool

Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar roll...

Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!

My two cents igen smile

Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.

Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.

Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?smile

Minns inte beteckningen i huvudet men bara att knalla in på Mekonomen eller liknande med ditt regnummer så får du rätt.

Autotech

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
29 mars 2012
#10
jacke021 skrev:
Busgrabb skrev:
JimB skrev:
Hej igen! Fan vad jag stalkar dig cool

Kickdown kan du bara göra på en automatlväxlad kärra om jag inte är ute och cyklar roll...

Börja med att kolla om stiften är slut, soppafilter, tändkablar, rotor och fördelare!

My two cents igen smile

Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.

Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.

Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?smile

Köp Volvo original så blir du inte missnöjd iaf!

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

Rejsa ?
2 959 Inlägg
29 mars 2012
#11
F4S4N skrev:
jacke021 skrev:
Busgrabb skrev:

Kanske inte ska yttra dig om du inte vet något om bilen, den har inte rotor och fördelare.

Jag hade med bytt stift och om inte det hjälper hade jag kikat på tändspolarna eller framförallt "hattarna" som går ner från spolarna till stiften, dom är offta torrspruckna när bilarna blir till åren.

Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?smile

Köp Volvo original så blir du inte missnöjd iaf!

Är det inte det han kan bli, har för mig det var många sånna som pajade under en period?

Autotech

CAD-konstruktör
1 392 Inlägg
30 mars 2012
#12
Busgrabb skrev:
F4S4N skrev:
jacke021 skrev:

Tänkte börja med stiften men vilka ska man köpa då?smile

Köp Volvo original så blir du inte missnöjd iaf!

Är det inte det han kan bli, har för mig det var många sånna som pajade under en period?

Jag har alltid kört det i mina iaf. Vet att förra ägaren till min bil köpte NGKs lite dyrare stift. Dom smälte yikes

Behöver du ha något uppritat så hör av dig!

78 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#13
Hittade problemet!

Köpte stift på mekonomen för 98 kr st bosch platina och det funkar utmärkt!

Tack för alla svar!


47 Inlägg
30 mars 2012
#14
hade samma fel på min s40 bytte tändspolar samt stift och den gick bra sen igen smile


78 Inlägg
30 mars 2012
Trådstartare
#15
stranden95 skrev:
hade samma fel på min s40 bytte tändspolar samt stift och den gick bra sen igen smile

låter bra:) jag bytte bara stiften:)



Sök