fan grabbar va ni krånglar med massa sparkar och grejjor, alldeles för jobbigt..
lyft upp bilen så högt du kan med domkraften (lättast om man har tillgång till lift) sen tar man kofot eller lite skonsammare bräckjärn i alu och sätter försiktigt mot fälgkanten och bänder mot närmaste bärande kaross del, länkarm, ja man hittar helt enkelt en plats, krävs inte alls mycket kraft utan bara en liten putt för att det ska lossna.. och självklart kan man låta en skruv eller mutter sitta kvar lite lätt så inte fälgen förstörs om den trillar ner i marken..
fan grabbar va ni krånglar med massa sparkar och grejjor, alldeles för jobbigt..
lyft upp bilen så högt du kan med domkraften (lättast om man har tillgång till lift) sen tar man kofot eller lite skonsammare bräckjärn i alu och sätter försiktigt mot fälgkanten och bänder mot närmaste bärande kaross del, länkarm, ja man hittar helt enkelt en plats, krävs inte alls mycket kraft utan bara en liten putt för att det ska lossna.. och självklart kan man låta en skruv eller mutter sitta kvar lite lätt så inte fälgen förstörs om den trillar ner i marken..
Garanterar dig att detta inte alltid funkar :-)
Kan garantera att detta inte alltid funkar, har vart tvungen att mangla sönder plåtfälgar ibland med storsläggan bara för att skiten satt fast å man inte haft induktionsvärmare/gas. det är make hur grejerna kan sitta, allt för att folk ger sig fan på att använda kopparpasta eller åretruntdäck som dom kör med tills dom är slut utan att skifta.