Polo 1.4 -00 startar men dör lika fort

xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

hej nån som vet vad det kan vara när bilen startar men dör lika fort?

baloo83
8 maj 2012 · 211 Inlägg

Har du kollat om det kommer fram bensin till motorn?

Fiat 500 (2010)
xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

nej de har jag inte gjort är inge vidare på bilar men jag får kolla de jag har tage förgivet att de kommer bensin till motorn då den startar och man hinner varva upp den innan den dör

rickylicious Webbutvecklare
8 maj 2012 · 2 369 Inlägg

Dör den när du varvar eller dör den när du slutar varva (sjunker till 0 utan tomgång)?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
loow Jävel
8 maj 2012 · 2 018 Inlägg

Låter som att den inte får soppa.

You got to risk it, to get the biscuit :)
xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

de spelar ingen roll hur jag gör kan hålla in gasen men den dör en då

xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

tycker att den borde få de eftersom de börjar lukta bensin efter man försökt några gånger

baloo83
8 maj 2012 · 211 Inlägg

Kan vara så att det kommer nog med bensinför att starta, räcker nästan med ångor av bensin för att bilen ska starta. Skulle nästan gissa på det, skulle det vara nått med tändningen borde den inte starta alls.
Jag skulle nog börja bakifrån, lyssna om pumpen startar som den ska det kan man höra når man vrider på tändningen och har någon i bagagen som hör om det surrar från pumpen, gå vidare till bensin filter byta det, kan ju vara tätt där men alltid bra att byta om man inte gjort det innan. Sen vidare till spridare osv.

Fiat 500 (2010)
xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

okej jag får pröva de men tycker de är konstigt för den gick hur bra som hälst sen stängde jag av den i 5 minuter å när jag skulle starta den så vart de så här

baloo83
8 maj 2012 · 211 Inlägg

Testa pumpen, lite offtopic: hade en saab 9000 som startade och gick 1 minut sedan dog den, vart soppa pumpen som la av. Fick bara fram nog med bensin för att starta och gå en kort stund.

Fiat 500 (2010)
xnikkex
8 maj 2012 · 10 Inlägg

okej jo jag får pröva de smile

Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang