4291
Sök

Hybrid dumpventil, volvo 740 !

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Tja!

Tänkte ta mig & demontera min gamla dumpventil på 740n och sätta dit en Hybdrid Dumpventil!

Har fått hem en sådan: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … -bla-.html

Nu är frågan såhär: På bilden ser ni TRE öppningar ( Den till vänster = Öppen ) ( Sen den Undre & den till Höger )

Går det att "plugga" den till Höger med den där brickan man får med? Det är gänger och den passar, men är det BRA för motorn, dumpen, turbon? För jag har ingen anslutning nära den, då  måste jag dra längre slangar från "Luftfilterslangen" där det finns 1 uttag sen gamla dumpen men den är aldeles för kort...!
OBS: Den nedre har inga gängor, så antar att den MÅSTE monteras vid en öppning!

Tacksam för seriösa svar & så man förstår vore grymt .. ( Rätt grön på dumpventiler )

/ Emil big_smile

Bästa grabben ever!

766 Inlägg
8 maj 2012
KungligaEmil skrev:
Tja!

Tänkte ta mig & demontera min gamla dumpventil på 740n och sätta dit en Hybdrid Dumpventil!

Har fått hem en sådan: http://shop.klracing.se/sv/artiklar/dum … -bla-.html

Nu är frågan såhär: På bilden ser ni TRE öppningar ( Den till vänster = Öppen ) ( Sen den Undre & den till Höger )

Går det att "plugga" den till Höger med den där brickan man får med? Det är gänger och den passar, men är det BRA för motorn, dumpen, turbon? För jag har ingen anslutning nära den, då  måste jag dra längre slangar från "Luftfilterslangen" där det finns 1 uttag sen gamla dumpen men den är aldeles för kort...!
OBS: Den nedre har inga gängor, så antar att den MÅSTE monteras vid en öppning!

Tacksam för seriösa svar & så man förstår vore grymt .. ( Rätt grön på dumpventiler )

/ Emil big_smile

pluggar du de hålet är de ingen hybrid längre

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
& det menas med, förklara gärna så jag förstår, lite punkformligt ...

Sa mig inte speciellt mycket roll

Bästa grabben ever!

TBM NINJA
917 Inlägg
8 maj 2012
en hybrid dump släpper ut lite å återcirkulerar lite typ 50/50... jisses du bör ju nästan ha koll va du köper tongue
pluggar du sidan så är dumpen en såkallad atmosfärisk dump, dvs återcirkulerar INGET till motorn utan bara släpper ut
...spelar ingen roll om du ppluggar eller inte, det e bajs för motorn ändå sålänge det inte är som en original..=helt återcirkulerande

im not drunk that's just torque steer
jorden är världens största räserbana, njut försiktigt...PFFFF haha
mobba mig inte, barnen är ju framtiden HAHA :D

766 Inlägg
8 maj 2012
KungligaEmil skrev:
& det menas med, förklara gärna så jag förstår, lite punkformligt ...

Sa mig inte speciellt mycket roll

en hybrid är en sak som är 2 saker right? på ena sidan dumpen har du en tratt som på en öppendump och på andra sidan har du en slanganslutning som på en återcirkulerandedump. detta är för att lite luft ska dumpas ut i luften och ge 2fast2furious ljud och lite ska ska gå tillbaka runt så inte lmm och styrbox blir galna. den plugg du prata om kan du sätta för det ena hålet med om du vill ha en öppendump eller så kan du skruva bort tratten och plugga där så får du en återcirkulerandedump eller ha båda öppna så har du en hybriddump

37 Inlägg
8 maj 2012
Trådstartare
Okej då förstår jag!smile Tackar!

Bästa grabben ever!

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 maj 2012
Fantastisk produkt, alla köper den för att få ett "coolt" ljud fast de är odugliga på alla sätt. När jag hör en öppen dump skrattar jag lite inombords. smile

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

466 Inlägg
8 maj 2012
RD_87 skrev:
Fantastisk produkt, alla köper den för att få ett "coolt" ljud fast de är odugliga på alla sätt. När jag hör en öppen dump skrattar jag lite inombords. smile

Så länge man inte byter hela sitt tänd/bränsle system, så man inte har nån LM  cool

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
8 maj 2012
skanepiraten skrev:
RD_87 skrev:

Så länge man inte byter hela sitt tänd/bränsle system, så man inte har nån LM  cool

Jo & det är ju jävligt vanligt på gatan.... I allmänhet så sitter de ju på nån Volvo eller Japs framförd av nån unge som tror att han har "trimmat" med sin fina öppna dump. roll

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

466 Inlägg
8 maj 2012
RD_87 skrev:
skanepiraten skrev:
RD_87 skrev:

Jo & det är ju jävligt vanligt på gatan.... I allmänhet så sitter de ju på nån Volvo eller Japs framförd av nån unge som tror att han har "trimmat" med sin fina öppna dump. roll

Ja jo sant, men det finns ju dom som går HELA vägen ju roll
Men tyvärr finns det för många 18 år och snabba lösningar ideer.....

Sök