Golf MK2 GTI 16V, vad ska jag göra?

emel
16 augusti 2012 · 77 Inlägg

hmm, njaa, blev inte riktigt förtjust i någon av dom faktiskt..
kanske dum fråga, men ser golf mk1 och mk2 gti fälgar lika dana ut? om någon har så posta gärna bilder på bägge.

tycker bbs rs va rätt snygga faktiskt, med rött centrum, eller svart? men dom kostar väll närmare 15-20 tusen nya om man ska ha original om ja fattat de rätt, finns de några kopior från andra tillverkare till mer humana priser?


mvh

fish Allfixare
16 augusti 2012 · 1 475 Inlägg

greenpart.se har ganska schyssta BBS kopior till skapliga priser.

emel
16 augusti 2012 · 77 Inlägg

nice!, men verkar bara finnas i svart, silver eller guld. om jag vill ha röd verkar de bli svårt tongue eller det kanske bara skulle se dumt ut med röd? svart eller silver är nog att föredra..eller ja vet inte asså..
vilken storlek och bredd är att rekommendera då?

nått sånt kanske?

http://www.ebay.de/itm/15-Felgen-VW-Gol … 256bd1b86a

Senast redigerat av emel (16 augusti 2012)

emel
17 augusti 2012 · 77 Inlägg

Nu har jag bestämt mig för dessa coilovers iaf!
har googlat lite om dessa och dom som har köpt verkar vara nöjda, don gör iaf sitt jobb genom att sänka bilen sägs det.

http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-MK2-2-II … 33791aebd3

2000:- ink frakt är rätt överkomligt oxå.

Sedan ang fälgar så kan jag inget om vad ET betyder, bredd å sånt. inte en susning, vill iaf att man ska kunna svänga fullt och däcken ska inte ta i någonstans samt att man inte ska behöva bygga om nått för få fälgarna på plats.
vill inte ha den äckligt låg heller så man måste hålla på att sicksacka över gubb osv.

nu när jag iaf har bestämt mig för en sak så behöver jag hjälp med bredd, storlek osv på fälg, vill inte starta ny tråd bara för den sakens skull så fortsätter att frågar här.
kolla gärna länken till ebay

mvh

Etingelholm
17 augusti 2012 · 979 Inlägg

emel skrev:
Nu har jag bestämt mig för dessa coilovers iaf!
har googlat lite om dessa och dom som har köpt verkar vara nöjda, don gör iaf sitt jobb genom att sänka bilen sägs det.

http://www.ebay.de/itm/VW-GOLF-MK2-2-II … 33791aebd3

2000:- ink frakt är rätt överkomligt oxå.

Sedan ang fälgar så kan jag inget om vad ET betyder, bredd å sånt. inte en susning, vill iaf att man ska kunna svänga fullt och däcken ska inte ta i någonstans samt att man inte ska behöva bygga om nått för få fälgarna på plats.
vill inte ha den äckligt låg heller så man måste hålla på att sicksacka över gubb osv.

nu när jag iaf har bestämt mig för en sak så behöver jag hjälp med bredd, storlek osv på fälg, vill inte starta ny tråd bara för den sakens skull så fortsätter att frågar här.
kolla gärna länken till ebay

mvh

Et är offsettet på fälgen dvs hur mycket fälgen sticker ut. Har din bil tex et30 org och du skaffar fälgar med et20 så är skillnaden att den nya fälgen sticker ut 10mm längre ut. Lägre et=mer utstickande fälg. Men om du endå inte ska köra snor lågt så tror endå jag på ett par xxr fälgar. Nipotrading.se har riktigt fina priser. så typ ett par 15x8 et15 och lite stretch däck så klarar du dig finnemang smile
mer än 15" hade intre jag kört med iaf. bilen är ju liten lixom smile

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
Tunestream
18 augusti 2012 · 265 Inlägg

http://www.garaget.org/annonser/prylar/ … gar_321449

Dessa hade ju vart schyssta att ha till din Golf!

rickylicious Webbutvecklare
18 augusti 2012 · 2 369 Inlägg

evilaudio skrev:

Crilly skrev:
Snygga fälgar, sänka lite, ljudbygge som man håller gömd bakom org galler kanske tona rutorna lite skulle vara mitt val.

enda orginalgaller som finns på golf2 är 3,5" på brädan.

Är inte dom som finns till "kartfacken" på dörrarna original?

Ha det gött och kör försiktigt, livet du räddar kan vara mitt.
Mercedes w114 "Stance" projekttråd: http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=277087
emel
18 augusti 2012 · 77 Inlägg

Är detta original gti fälgar? fanns det fler olika varianter eller va det dessa som kom med från början?
kan helt klart vara intressant!

Tunestream skrev:
http://www.garaget.org/annonser/prylar/VW_Golf_GTi_16V_mk2_original_droppfalgar_321449

Dessa hade ju vart schyssta att ha till din Golf!

onej84
18 augusti 2012 · 1 854 Inlägg

Fan va fin!

Tunestream
18 augusti 2012 · 265 Inlägg

emel skrev:
Är detta original gti fälgar? fanns det fler olika varianter eller va det dessa som kom med från början?
kan helt klart vara intressant!

Ja, jag tror dessa var standardfälgarna tilll Gti'n. Sen fanns det BBS-fälgar som tillval.

Emilius Avstängd
19 augusti 2012 · 1 714 Inlägg

Tunestream skrev:

emel skrev:
Är detta original gti fälgar? fanns det fler olika varianter eller va det dessa som kom med från början?
kan helt klart vara intressant!

Ja, jag tror dessa var standardfälgarna tilll Gti'n. Sen fanns det BBS-fälgar som tillval.

Gti kom original med teardrops, och BBS RM kunde fås som tillval.

emel
19 augusti 2012 · 77 Inlägg

Tjena! idag köpte jag dessa fälgarna, original gti fälgar.

http://i126.photobucket.com/albums/p117/terrariehobby/Golf%20MK2%20GTI%2016V%20-91/gtiflg.jpg

har lagt ner iden med ABS bromsar, men eftermontera originalservo är fortfarande intressant, gäller bara hitta någon som kan göra det..

svart skinnklädsel är fortfarande intressant oxå, svårt att hitta, enkelt att montera. right?

Havretigern
19 augusti 2012 · 145 Inlägg

servo är ju totalt onödigt, är du klent byggd? Att byta inredning är inga problem dock är det väll inte det lättaste att hitta en i fint skick. komplett dvs

Etingelholm
19 augusti 2012 · 979 Inlägg

Gillade inte fälgarna, men jag förstår dig om det nu är org fälgar för gti. Din bil är ju som gjord för dessa fälgar då. Har aldrig sett sånna här faktisk, börjar det bli ont om dom?

Hpc
Honda Civic Ek4 "K24" (1997)
emel
19 augusti 2012 · 77 Inlägg

jag är nog allt annat än klent byggd, men det är fortfarande väldigt bekvämt och jag skulle gärna vilja ha det, bilen förblir ju fortfarande original även om man monterar dit servo.

nää jag hade ju hellre tagit bbs kopian, men som sagt så är detta dom som kom till 16v -91 enligt produktbladet.
så det blir ju bara ännu mer rätt om dom sitter där dom ska smile

SportPilot Ubåtsingenjör
19 augusti 2012 · 7 243 Inlägg

hade skippat att montera servo ... tar bort så mycket av känslan i styrningen tycker jag

visst kan de va bekvämt när man parkerar men...

angående coils hade jag satsat på lite mer kavlité.. har själv haft sånna fulcoils och de är ingen höjdare att köra med. D2,k-sport,xyz är att före dra om man inte vill lägga allt för mycket pengar

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
emel
26 augusti 2012 · 77 Inlägg

blir ingen servo heller, de va faktiskt inte så farligt utan!
blir inga coils heller. det är bra som det är har jag upptäckt!

bytte min oljetempgivare i helgen oxå, så nu funkar den tempen i färddatorn som den skall, ligger på ca 90c

tänkte byta växellådsolja bara för att. vart hittar jag Redline MT-90 olja i Göteborg eller  Borås? behöver ca 2 liter.

SportPilot Ubåtsingenjör
26 augusti 2012 · 7 243 Inlägg

emel skrev:
blir ingen servo heller, de va faktiskt inte så farligt utan!
blir inga coils heller. det är bra som det är har jag upptäckt!

bytte min oljetempgivare i helgen oxå, så nu funkar den tempen i färddatorn som den skall, ligger på ca 90c

tänkte byta växellådsolja bara för att. vart hittar jag Redline MT-90 olja i Göteborg eller  Borås? behöver ca 2 liter.

nu blev jag lycklig igen smile du gjorde just precis min kväll exakt vad jag  behövde !

Porsche 911 Targa "räserbubblan" (1972)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang