3230
Sök

KÖPRÅD! Polisbil vs vanlig XC70.

Allmänt envis
12 512 Inlägg
8 september 2012
CHEEVA skrev:
Munkis skrev:
Nackdelen med gamla snuthäckar är ju att dessa har blivit rätt plågade genom åren. Tänk efter själv hur många gånger en snutbil drar ut på utryckning med kall motor o.s.v. Tror inte dom tar det lugnt tills motorn kommer upp i rätt arbetstemp när nån blir misshandlad nånstans eller liknande tongue

haha hoppas du skojjar nu ... snuten är väl den myndighet som tar de lugnast under utryckning ! Så länge de inte gäller moppe jakt och liknande

men misshandel ... de är farligt så de får vänta!

Hade nog satsat på snutbilen i och med att de ofta är välskötta och väldokumenterade

När såg du en polisbil ta det lugnt under utryckning senast? Nog för att de kan ha lustiga prioriteringar ibland men när de väl sticker går det oftast fort.

Motorer är som människor; Behöver de andningshjälp står inte allt rätt till.

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
8 september 2012
Rquired skrev:
CHEEVA skrev:
Munkis skrev:
Nackdelen med gamla snuthäckar är ju att dessa har blivit rätt plågade genom åren. Tänk efter själv hur många gånger en snutbil drar ut på utryckning med kall motor o.s.v. Tror inte dom tar det lugnt tills motorn kommer upp i rätt arbetstemp när nån blir misshandlad nånstans eller liknande tongue

haha hoppas du skojjar nu ... snuten är väl den myndighet som tar de lugnast under utryckning ! Så länge de inte gäller moppe jakt och liknande

Hade nog satsat på snutbilen i och med att de ofta är välskötta och väldokumenterade

När såg du en polisbil ta det lugnt under utryckning senast? Nog för att de kan ha lustiga prioriteringar ibland men när de väl sticker går det oftast fort.

jo de är kanske sant iofs ... när de väl sticker så leker de ju av sig på vägen tongue

Forummoderator
26 409 Inlägg
8 september 2012
CHEEVA skrev:
Rquired skrev:
CHEEVA skrev:

jo de är kanske sant iofs ... när de väl sticker så leker de ju av sig på vägen tongue

Leker?

Med ytterst vänliga hälsningar/Lars. Forummoderator
--------------------------------------------------------------------------
Melissa: "But they're all following you?"
Rubber Duck: "No, they ain't. I'm just in front." - Convoy.

Ubåtsingenjör
7 348 Inlägg
8 september 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:
Rquired skrev:

Leker?

väldigt vanligt förekommande .. idiot körning som imånga fall är totalt onödig och kan klassas som lek smile iofs lite väl mkt ot nu tycker jag

Forummoderator
26 409 Inlägg
8 september 2012
CHEEVA skrev:
Mack skrev:
CHEEVA skrev:

Leker?

väldigt vanligt förekommande .. idiot körning som imånga fall är totalt onödig och kan klassas som lek smile iofs lite väl mkt ot nu tycker jag

Uhm..när fasen leker dem menar du? När de är på utryckning?

Edit: stavar ju som ett mongo..
Senast redigerat av Mack (8 september 2012)

2 763 Inlägg
8 september 2012
Mack skrev:
CHEEVA skrev:
Mack skrev:

Leker?

Uhm..när fasen leker dem menar du? När de är på uttryckning?

Haha, tror faktiskt inte att de leker när de är på utryckning, jag tror de ser vissa saker ur andra perspektiv än du CHEEVA.

Volvo - For Life

35 Inlägg
8 september 2012
Trådstartare
Mycket bra svar, men svårt beslut. vill gärna inte behöva bo på en verkstad.
Dom brukar ju gå hyfsat billigt på försäljning, och det är ju bra att dom är full servade även om nackdelen är att dem ofta är krockskadade.

55 Inlägg
8 september 2012
" Dom brukar ju gå hyfsat billigt på försäljning!

Finns kanske ett skäl till att dom säljs billigt...

106 Inlägg
8 september 2012
CHEEVA skrev:
Munkis skrev:

Jag har sett dom dra en V70N XC rakt emot en 7 cm hög trottoarkant för att kunna vända fortast möjliga, small så gud i helvete om bilen. Spräckte alu-fälgen, krökte länkarmen och spindeln med all säkerhet. Dom fick byta bil efter att dom fått fast killen som körde full. Så visst kan dom ha levt ett hårt liv. Men en civilare tror jag lever lugnare liv än vad en radiobil gör. Min gamla taxi har 60 tusen på mätaren men man njuter när motorn blev avstängd i rätt läge..när man vrider till läge 3 så är det precis man hinner släppa tillbaka nyckel. Dock är ju det en dieselegenskap och inget negativt när man kanske får dra nån sekund innan den hoppar igång smile

Forummoderator
26 409 Inlägg
8 september 2012
v70tdi skrev:
CHEEVA skrev:
Munkis skrev:

Jag har sett dom dra en V70N XC rakt emot en 7 cm hög trottoarkant för att kunna vända fortast möjliga, small så gud i helvete om bilen. Spräckte alu-fälgen, krökte länkarmen och spindeln med all säkerhet. Dom fick byta bil efter att dom fått fast killen som körde full. Så visst kan dom ha levt ett hårt liv. Men en civilare tror jag lever lugnare liv än vad en radiobil gör. Min gamla taxi har 60 tusen på mätaren men man njuter när motorn blev avstängd i rätt läge..när man vrider till läge 3 så är det precis man hinner släppa tillbaka nyckel. Dock är ju det en dieselegenskap och inget negativt när man kanske får dra nån sekund innan den hoppar igång smile

Jo, men på vissa här låter det ju som att de i så fall lämnar kvar den spruckna fälgen, den krökta länkarmen och spindeln på bilen vid försäljningen - vilket de inte gör.
De servas väldigt duktigt, plus att de har extra förstärkningar i chassit för att klara av saker bättre än vanliga bilar.

Sök