3346
Sök

Sommardäck/vinterdäck djup

327 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
Hej. jag tänkte kolla om mina däck va godkända , det är ju 1,6mm på sommar och 3mm för vinter, men har inget att mäta med:( Kan jag mäta med nått annat? hörde för fleeeeeera år sen, att de va nytt mynt man kunde mäta vinterdäck med. och gick de till en viss punkt på myntet så vare godkänt. Nån som vet vilket mynt jag menar? smile

327 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
steelseries skrev:
Hej. jag tänkte kolla om mina däck va godkända , det är ju 1,6mm på sommar och 3mm för vinter, men har inget att mäta med:( Kan jag mäta med nått annat? hörde för fleeeeeera år sen, att de va nytt mynt man kunde mäta vinterdäck med. och gick de till en viss punkt på myntet så vare godkänt. Nån som vet vilket mynt jag menar? smile

Hittade det med mynten nu. "Ta 5 kronors myntet, stick ner i däckmönstret på däcken. Mellan överdelen på siffran fem och myntets överkant är det 3mm vilket är de rekommenderade mönsterdjupet ditt sommardäck bör ha. Var noga med att du mäter den mest slitna delen hos däcket."

KHRacing
5 december 2012
Under vinterdäcksperioden så skall nyttjade sommardäck ha minst 3mm så dina är inte godkända.

236 Inlägg
5 december 2012
KHRacing skrev:
Under vinterdäcksperioden så skall nyttjade sommardäck ha minst 3mm så dina är inte godkända.

han sa väl aldrig hur djupa hans däck är?
Han berättade bara om gränserna som han känner till.

Power is measured in dB

327 Inlägg
5 december 2012
Trådstartare
KHRacing skrev:

haha. duktig du, som vet om dom är godkända innan jag själv vet det=)

Sök