3327
Sök

Ni som är Audiägare

4 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Hej alla bilälskare!

Jag vill höra hur mycket betalade ni för en LongLifeService? Jag själv fick betala 4500 kr. för min lille A3. Tycker det är rätt dyrt faktiskt.

111 Inlägg
7 januari 2013
Börja med att skita i longlife.... så kommer din bil hålla mycket längre.

5 131 Inlägg
7 januari 2013
4500kr kan vara skit dyrt eller skitbilligt beroende på vad som jordes på servicen. blir nog inte billigare för att den är liten wink

Spana gärna in mitt projekt på mercorna och lite annat :) http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=262552
eller på projektet på min caddy mk1 http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=303965

Legitimerad besserwisser
921 Inlägg
7 januari 2013
t5henke skrev:

Mmm, men så slutar garantier gälla också.

Hade en Audi A2 med Longlife, och frågade dem om de kunde sänka servicenivån till var 1500e mil, och då fick jag det överraskande svaret att mobilitets- och övriga garantier slutade gälla, trots att det var Audi själva som utförde servicen.

Helt sjukt.

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
7 januari 2013
t5henke skrev:

Inget fel på longlife (oljan). Men byt den lite oftare än 3000 mil mellan. Det heter "upp till 3000 mil", men det har "alla" tolkat som "minst 3000 mil". Byt när bilen säger ifrån så är det inga problem. Eller byt var 1500 mil. Men använd longlife-oljan ändå, den är bra till dessa bilar.

/Mattias

Avstängd
10 388 Inlägg
7 januari 2013
Evigheter sen jag lämnade in en Audi för service, men, det där låter inte som sådär TOKdyrt. 6000-milaservicen betalade min morbror (för ett par år sen) nästan 7000:- för på Audi.

Ickeaudiverkstad; har hört siffror från 2-2½k

Och sen brakar det uppåt

De som säger att lycka inte kan köpas för pengar...har aldrig ägt en Audi
Shit! -What? Rollers. -No? Yep. -Shit!

1 853 Inlägg
7 januari 2013
Bebben skrev:
t5henke skrev:

Hade en Audi A2 med Longlife, och frågade dem om de kunde sänka servicenivån till var 1500e mil, och då fick jag det överraskande svaret att mobilitets- och övriga garantier slutade gälla, trots att det var Audi själva som utförde servicen.

Helt sjukt.

Skita i och skit i... Det du gör är att du byter oljan och filter tätare.... Så tätt som du tycker att det är nödvändigt ex: 1000-1500mil blir nog bra. Jag tror VAG brukar säga att man bör byta en gång själv mellan longlife servicen minst!!

Så lämna in och byt eller byt själv, spar kvitton osv och gör notiser så du kan visa upp för nästkommande ägare osv.

Golfen byter jag var 500mil på (Men jag är nitisk...)
Polon byter jag var 1000-1500mil ca.

/mvh soyd

166 Inlägg
7 januari 2013
Bilnerd skrev:
Hej alla bilälskare!

Jag vill höra hur mycket betalade ni för en LongLifeService? Jag själv fick betala 4500 kr. för min lille A3. Tycker det är rätt dyrt faktiskt.

Som tidigare sagt så har det en stor inverkan på vad som gjordes vid detta service tillfälle.Man gör olika saker vid olika miltal därav kan priset variera kraftigt mellan gångerna.Sen har ju alla verkstäder olika tim priser också så redan där kan det variera.Jag själv jobbar med vw i Enköping och vi har inte samma priser som tex Stockholm,Västerås och Uppsala som är dom närliggande städerna.

4 Inlägg
7 januari 2013
Trådstartare
Parsan skrev:
Bilnerd skrev:
Hej alla bilälskare!

Som tidigare sagt så har det en stor inverkan på vad som gjordes vid detta service tillfälle.Man gör olika saker vid olika miltal därav kan priset variera kraftigt mellan gångerna.Sen har ju alla verkstäder olika tim priser också så redan där kan det variera.Jag själv jobbar med vw i Enköping och vi har inte samma priser som tex Stockholm,Västerås och Uppsala som är dom närliggande städerna.

Ca. 8650 mil har hon rullat. De kommer att byta alla filter!?, motorolja, smörjer och kollar hit och dit för 4500 kr. Det finns bara en Audi verkstad i min stad. Och bilen var servad med LongLifeService från början.

Tack för alla svar!

166 Inlägg
8 januari 2013
Då infaller det på en 9000 mila service så då är det där priset ganska rätt ändå skulle jag tro.Sen om det är en diesel så ska bränslefiltret bytas också och bara det ligger runt 1000:-

111 Inlägg
8 januari 2013
matteeee skrev:
t5henke skrev:

Inget fel på longlife (oljan). Men byt den lite oftare än 3000 mil mellan. Det heter "upp till 3000 mil", men det har "alla" tolkat som "minst 3000 mil". Byt när bilen säger ifrån så är det inga problem. Eller byt var 1500 mil. Men använd longlife-oljan ändå, den är bra till dessa bilar.

Det är absolut inget fel på longlife oljan utan den körs med alldeles för länge.....

111 Inlägg
8 januari 2013
soyd skrev:
Bebben skrev:
t5henke skrev:

Helt sjukt.

Skita i och skit i... Det du gör är att du byter oljan och filter tätare.... Så tätt som du tycker att det är nödvändigt ex: 1000-1500mil blir nog bra. Jag tror VAG brukar säga att man bör byta en gång själv mellan longlife servicen minst!!

Så lämna in och byt eller byt själv, spar kvitton osv och gör notiser så du kan visa upp för nästkommande ägare osv.

Golfen byter jag var 500mil på (Men jag är nitisk...)
Polon byter jag var 1000-1500mil ca.

/mvh soyd

Precis det jag menade. Skita i att göra service efter longlife intervallet som är upp till 3000 mil. Kan dock meddela att på Golf tdi bluemotion som jag hade gick den till 3000 mil.

Sök