Headgasket, får jag fråga var du fick tag i dessa borr? Känner inte igen förpackningen.
Synd att headers är så dyrt, i mitt hemstad finns det en självplock med 3500 bilar, dom hittar garanterad beg headers och de kostar där bara 108 kronor/sida. Undrar hur många V8are som sitter hem och läser det nu och dreglar. hehe Det är faktiskt ganska vanligt att man hittar nya headers/holley förgasare mm där, det är typiskt att nån idiot köpte ny, installerade på sin Trans-Camaro, sen krokade bilen vid första provkörning.
Jag är den typ av människa som kan vandra runt på Biltema under 3 timmar och fundera om "den där" skulle passa till en annan användning. Och så kom jag på att det kanske finns en lösning till din avgasproblem.
Vet inte vad storleken är, men Biltema säljer 3st olika "fläns till avgassystem" som är 3-delad. Om storleken passar då borde du kunna kapa bort öronen på bilen med en vinkelslip och sätta fast Biltemas flänsen istället och då kan du skita i att försöka borra, svetsa, svärdömma situationen, osv
Biltemakatalogen sidan 139, artikelnummer 98-009, 98-016, 98-015.
Förstör att du inte tänker vara med i en "avgas skönhetstävling"! Kan det vara lösningen för dig?
Ps: Troligtvis inte bara Biltema som säljer flänssats.... Men de är helgöppet och har "självplock". Du kan även "låna" ett måttband om du glömmer bort.
Senast redigerat av AutoCool (6 maj 2012)
Jag heter AutoCool. Can you .se why?