Kan polisen dra in körkortet tillslut?

Mankan87
25 februari 2013 · 112 Inlägg

inte så säker på att försäkring täcker om du kör obes.

omegalover
25 februari 2013 · 118 Inlägg

Obesiktad innebär att bilen får körförbud och det ger böter på 1500kr. Men problemet blir kanske med försäkringsbolaget om du krockar bilen och den har körförbud. Då kanske de inte vill pröjsa!

Ett annat problem är att polisen kommer punktmärkera dig och din bil och de kommer hålla extra utkik efter dig på vägarna eller tom vänta på dig vid jobbet/hemmet mm.

Tråkigt om den inte går att besikta, kan tänka mig att det handlar om trim eller annat godis....smile

Opel Vectra C 2.0T 2007'
Skoda Fabia 1,2 tsi 2013'
Skoda Yeti 1,4 tsi "Snyggo" (2015)
Volvo XC70 "Beast" (2011)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

omegalover skrev:
Obesiktad innebär att bilen får körförbud och det ger böter på 1500kr. Men problemet blir kanske med försäkringsbolaget om du krockar bilen och den har körförbud. Då kanske de inte vill pröjsa!

Ett annat problem är att polisen kommer punktmärkera dig och din bil och de kommer hålla extra utkik efter dig på vägarna eller tom vänta på dig vid jobbet/hemmet mm.

Tråkigt om den inte går att besikta, kan tänka mig att det handlar om trim eller annat godis....smile

ja precis det är ju det. Krockar man o så gäller inte försäkringen då är det inte alls roligt.
Går väl alltid ringa o höra mer om detta om det nu blir sådär.

Jo det är som du säger, ex stor top mount turbo som sticker upp lär sticka bra i bes männens ögon tongue

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vurtne DEVIL
25 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Emiiilz skrev:

omegalover skrev:
Obesiktad innebär att bilen får körförbud och det ger böter på 1500kr. Men problemet blir kanske med försäkringsbolaget om du krockar bilen och den har körförbud. Då kanske de inte vill pröjsa!

Ett annat problem är att polisen kommer punktmärkera dig och din bil och de kommer hålla extra utkik efter dig på vägarna eller tom vänta på dig vid jobbet/hemmet mm.

Tråkigt om den inte går att besikta, kan tänka mig att det handlar om trim eller annat godis....smile

ja precis det är ju det. Krockar man o så gäller inte försäkringen då är det inte alls roligt.
Går väl alltid ringa o höra mer om detta om det nu blir sådär.

Jo det är som du säger, ex stor top mount turbo som sticker upp lär sticka bra i bes männens ögon tongue

Sätt på orginal vid besiktning, och byt efter? smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
Emiiilz
25 februari 2013 · 908 Inlägg

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:

omegalover skrev:
Obesiktad innebär att bilen får körförbud och det ger böter på 1500kr. Men problemet blir kanske med försäkringsbolaget om du krockar bilen och den har körförbud. Då kanske de inte vill pröjsa!

Ett annat problem är att polisen kommer punktmärkera dig och din bil och de kommer hålla extra utkik efter dig på vägarna eller tom vänta på dig vid jobbet/hemmet mm.

Tråkigt om den inte går att besikta, kan tänka mig att det handlar om trim eller annat godis....smile

ja precis det är ju det. Krockar man o så gäller inte försäkringen då är det inte alls roligt.
Går väl alltid ringa o höra mer om detta om det nu blir sådär.

Jo det är som du säger, ex stor top mount turbo som sticker upp lär sticka bra i bes männens ögon tongue

Sätt på orginal vid besiktning, och byt efter? smile

Nu är de ju dock mera saker som sitter monterat och spelar stor roll, ska jag fixa low mount blir det ett jäkla pill med o få till allt i avgasrör/mappen/tryckrör osv jaa..

Nissan Skyline R33 GTST "Tiger" (1994)
Vurtne DEVIL
25 februari 2013 · 1 171 Inlägg

Emiiilz skrev:

Legosoldaten skrev:

Emiiilz skrev:

ja precis det är ju det. Krockar man o så gäller inte försäkringen då är det inte alls roligt.
Går väl alltid ringa o höra mer om detta om det nu blir sådär.

Jo det är som du säger, ex stor top mount turbo som sticker upp lär sticka bra i bes männens ögon tongue

Sätt på orginal vid besiktning, och byt efter? smile

Nu är de ju dock mera saker som sitter monterat och spelar stor roll, ska jag fixa low mount blir det ett jäkla pill med o få till allt i avgasrör/mappen/tryckrör osv jaa..

Jo då förstår jag, men man kan alltid chansa på att besikta också smile

bmw m power
Nissan Skyline R33 "fzt" (1994)
Audi A6 Avant 2.0TFSI "twisted" (2006)
myran Foto/Bilnörd
25 februari 2013 · 1 541 Inlägg

ca 3 grova överträdelser på 2 år. (Ordentliga fortkörningar eller ignorerat trafikregler) Kan ge indraget kort.

Mindre saker som dina lysen med mera ger garanterat en varning innan dom drar in kortet.

Däremot om du har 6-7 mindre förteleser så lär detta knappast se bra ut om du råkar köra för fort så du ligger på gränsen till indraget körkort.

Turbo-konverterad miata. Busbil :) --> http://www.garaget.org/?car=247712
Growe Fri fart för ett fritt folk!
25 februari 2013 · 13 806 Inlägg

myran skrev:
ca 3 grova överträdelser på 2 år. (Ordentliga fortkörningar eller ignorerat trafikregler) Kan ge indraget kort.

Mindre saker som dina lysen med mera ger garanterat en varning innan dom drar in kortet.

Däremot om du har 6-7 mindre förteleser så lär detta knappast se bra ut om du råkar köra för fort så du ligger på gränsen till indraget körkort.

dom kan istort sätt dra in körkortet för 1st liten förtelse om dom vill.

sen att dom inte gör det är en annan sak.

frågan är varför man ens orkar riskera en massa jävla tjafs med polisen i tid och otid.

man ser helt enkelt till att bilen är körklar med rätt mönsterdjup och att bilen har fungerande lysen bromsar osv.
så slipper man allt krångel.

kör man en gång med obes bil så är den bilen körd sen. dom kommer alltid ihåg bilen och dig och då vänder dom i tid och otid.

faktist förvånad att jag fortfarande peppar peppar inte blivit stoppad en enda gång i min äkliga 740.
fast dom åkt bakom men alla lysen fungerar och bilen ser inte ut att ramla isär fast den ser ut som ett jävla härke..den är inte direkt osynlig tyvärr.

Kör fort så hinner inget hända...
Volkswagen Polo 1.6Tdi "Biloptimering i Sverige" (2010)
Seat Arosa (1999)
Senast i forumet
Diskussionsforum
Projekt
Evenemang