3514
Sök

Bilkurra gömma,leken för "vuxna"

snickare
612 Inlägg
26 oktober 2009
Trådstartare
hur många har lekt kurragömma med bilen? lekte de igår o va ganska så roligt tongue

går till genom att man samlar ihopp ett gäng delar in vart man ska vara i stan eller runt om. sen har man en letare. alla drar parkerar bilen någonstans o sen ger en lettråd till den som letar o så ska den leta rätt på alla. lekande utförs så klart på natten ;P

Demokrati betyder helt enkelt att folk klubbar ner folk för folkets skull

199 Inlägg
26 oktober 2009
Faan va roligt! yikes
Aldrig tänkt på de, de måste provas! big_smile
Senast redigerat av MRosenson (26 oktober 2009)

1 436 Inlägg
26 oktober 2009
Haha har inte provat mer än den "krigsföring" vi lekte i lumpen, men det var ju sjukt kul så varför inte.

"Chaffisen tycker att det ser fränt ut. Man ska aldrig underskatta fränhetsfaktorn när man ser konstiga saker o beteenden i den här branschen. Tanken att nån kan köra i kroken finns inte i förarens sinnesvärld. Det är fränt. Det är det viktigaste."
-Åkare på facebook svarar på frågan varför en annan åkare kör trafikfarligt.

Gréve
497 Inlägg
26 oktober 2009
haha de är roligt som fan, en liknande grej är  man ska vara 5-6 stycken å sen ta kort å sen glida vidare och senare efter en timme till exempel så möts alla på en bestämd plats och den som har mest bilder vinner  tongue

DFFL
9 020 Inlägg
26 oktober 2009
The_Rebel skrev:
haha de är roligt som fan, en liknande grej är  man ska vara 5-6 stycken å sen ta kort å sen glida vidare och senare efter en timme till exempel så möts alla på en bestämd plats och den som har mest bilder vinner  tongue

Galet bra förklarat, förstår precis vad man ska göra... hmm

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

Sleeper
3 084 Inlägg
26 oktober 2009
hmm tro om bollen i burken också funkar smile

Usama C4 whitehouse, Clinton runs for barrack and bin ladin behind bush, where Bill plays with maiden - Run to the hillary, saddamly Reinfeldt FRA the quida(basen) makes law and Al become a bloody gore.
Dirka dirka muhammed Djihad!

Ointresserad.
936 Inlägg
26 oktober 2009
roligare i skogen med en sleten bil, där man ska dela ut en knuff till den som blir tagen big_smile

Teabag appreciation club.

373 Inlägg
26 oktober 2009
annars kan man köra de på egen hand, ställ bilen på en stor parkeringsplats lämpligast inärheten av ett större köpcentra (typ bäckebol) pejla inte in så noga vart du ställer bilen gå in och handla och tänk inte mer på bilen förrens det är dax att dra där ifrån.. jag lovar att du är sysselsatt en bra stund för att hitta bilen om du är lagom tankspridd ialf big_smile

199 Inlägg
26 oktober 2009
VolvoHanna skrev:
annars kan man köra de på egen hand, ställ bilen på en stor parkeringsplats lämpligast inärheten av ett större köpcentra (typ bäckebol) pejla inte in så noga vart du ställer bilen gå in och handla och tänk inte mer på bilen förrens det är dax att dra där ifrån.. jag lovar att du är sysselsatt en bra stund för att hitta bilen om du är lagom tankspridd ialf big_smile

Njae, de där kan ja tänka mig är lite svårt. Om man inte redan är sjukt tankspridd.

Annars kommer man tänka på vart den står ändå, just för att man försöker med leken att inte komma ihåg. Man tänker alltså mer på de, när man inte vill göra de.

Supraman
2 300 Inlägg
26 oktober 2009
jo de e skoj.
Sen finns det olika varianter man har kört med.

ett där man gömmer sig och en som nästan liknar en jakt.
Den senare e mindre lämplig om man säger så.

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

Gréve
497 Inlägg
26 oktober 2009
FireTraXX skrev:
The_Rebel skrev:

Galet bra förklarat, förstår precis vad man ska göra... hmm

hehe oj jag lär ha haft tankarna på flera ställen där...  men om igen då..

Säg att ni är 6 stycken i olika bilar som ska leka, ni bestämmer ett område man får vistas på (typ stadsdel eller liknande) och alla börjar på olika ställen inom området klockan 18:00 och sen åker alla runt lite diskret och tar kort eller filmar varandras bilar när den andra inte märker det.

sen efter en bestämd tidpunkt (i detta fall 20:00) så åker alla till en parkering eller liknande och visar upp vad den har tagit å filmat på resten av sina fina små vänner och den som har fått mest kort eller film är bäst!

det låter lite sisådär när man förklarar det men med lite egna regler å halv mycket bilar så kan de vara lite roligt att leka spion en kväll.

Hoppas du hängde med bättre på vad jag menade nu tongue

zazza
27 oktober 2009
VolvoHanna skrev:

Eller så gör man som en vän till mig gjort. Parkerade bilen utanför ullared och memorerade att hon ställt bilen brevid en jättegrön skåpbil. Inte helt oväntat stod inte den bilen kvar när hon kom ut igen (en halv dag senare). hitta bilen kjan var en kul sysselsättning för den andra halvan av dagen.

.-ϻΘϨƎЯ
1 313 Inlägg
27 oktober 2009
skrämmande att en del har så dåligt lokalsinne yikes

men bilkurragömma är iaf jätte kul! smile

"Hellre en kråka i näsan, än en skata i sängen"

All Rights Reserved
141 Inlägg
27 februari 2013
Vi kör att en bil gömmer sig och resten letar, sedan skickar den gömda bilen ledtrådar lite nu och lite då, den bil som hittar först får gömma sig nästa gång wink

There are two things you can´t take back. Bullets out of your gun and words out of your mouth

Skrotsamlare
4 031 Inlägg
2 mars 2013
Jag har varit med på enklare variant men jag har ju alltid fel bilar! tongue

Det är aldrig försent att förvärra ett dumt beslut...

118 Inlägg
7 mars 2013
har faktiskt gjort de ett par gånger när man har tråkigt om kvällarna wink

Banditen
52 Inlägg
7 mars 2013
Åkte på 1000 kr i böter när vi körde häromdan. Farbor blå tyckte inte att gågatan bakom stadshuset va lika bra gömmställe som ja ^^

Never grow old, never die, never know fear again.
ALSEDA PERFORMANCE - Drunken Bastards, Losers & Fools

Ingen himmel är så blå som min
2 978 Inlägg
809 Inlägg
7 mars 2013
ingen i göteborgs området som är sugen å att köra bilkurragömma då? wink

Sök