3010
Sök

BMW 325 E36a - trimmning?

31 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
Nu är de så att ja är sugen på mer effekt till min lilla BMW 325a (E36) och har en budget på 4000kr.. vad ska ja sattsa på för att få mest effekt för pengarna?? smile  chipptrimma är de något? eller finns de nått som jag borde sattsa på istället för å få ut mer av motorn?
Senast redigerat av Colsson (11 mars 2007)

3 121 Inlägg
11 mars 2007
För 4000 kronor får du nog inget som höjer effekten nämnvärt...du kan få lite roligare ljud med avgas och öppetfilter, kanske någon extra ponny med chip. Lägg till lite så kan du 50 hk med lustgas, såklart kan man ju inte köra med det alltid och det kostar en del att köra med också räkna 30-50 kr / repa.

31 Inlägg
11 mars 2007
Trådstartare
viccoA skrev:
För 4000 kronor får du nog inget som höjer effekten nämnvärt...du kan få lite roligare ljud med avgas och öppetfilter, kanske någon extra ponny med chip. Lägg till lite så kan du 50 hk med lustgas, såklart kan man ju inte köra med det alltid och det kostar en del att köra med också räkna 30-50 kr / repa.

Chippa? har hört att de ska ge runt 10-15hk på en sugmotor smile men de finns en hel uppsjö av företag som utför det.. finns de nån speciell firma som rekommenderas?

3 121 Inlägg
11 mars 2007
Colsson skrev:
viccoA skrev:

Chippa? har hört att de ska ge runt 10-15hk på en sugmotor smile men de finns en hel uppsjö av företag som utför det.. finns de nån speciell firma som rekommenderas?

10-15 kan vara i överkant men vad vet jag smile Har ingen erfarenhet av vilka leverantörer som är bättre än andra osv...

14 Inlägg
7 april 2007
Alltså, its fun känns som en rätt seriös firma, och dom utlovar att om du kör bänktest före och efter deras chippning så ska du ha fått ut typ 15hk... om jag har förstått det rätt... men sen kommer ju frågan hur mycket 15hk gör i skillnad på bilen....

Varför vara praktisk när man kan vara snygg?

Gödseldräng
4 529 Inlägg
8 april 2007
snacka med Beemern här på gorg han vet smile

Senator
323 Inlägg
8 april 2007
skulle nog fan köpt ett extraktor tror jag!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

31 Inlägg
8 april 2007
Trådstartare
dr_weber skrev:
skulle nog fan köpt ett extraktor tror jag!

Vart kan man få tag på sånt? smile

Senator
323 Inlägg
9 april 2007
vet inte om köhler säljer, motornord borde ha oxå! kolla upp det får du se!

Finns bara 2 bilar!! Nya och gamla oplar;)

Sök