Skulle behöva lite hjälp med att hitta specarna på lite utgångna mdsprylar. Det jag söker är effekter (rms) på stegen vid olika laster samt specar på högtalarna.
Det gäller: MDS APH-2 MDS APH-4 MDS Fanatic 2600
Samt MDS Power1200 basar och någon okänd gul dörrhögtalare från mds med coax diskant. Söker även vilken modell det kan vara. Känner igen på kort och tror det kan va någon dynamic
Om någon ligger inne på info skulle det uppskattas.
Tackar, såg ut som det var dom gula men om jag inte misstar mig så står det mds i dom gula jag har, på själva membranet så jag tror det är någon annan modell.
Ingen aning om vart jag kan hitta info om monoblocket? F-2600 och basarna?
Tackar, såg ut som det var dom gula men om jag inte misstar mig så står det mds i dom gula jag har, på själva membranet så jag tror det är någon annan modell.
Då kan det vara DL-serien, där står det "MDS" med röda bokstäver i mitten på konen.
vet du vart man kan hitta bild eller spec? har för mig att det var röd text där det stod MDS, strax under coaxdiskanten.
Vad ska du med en spec till? Jag har haft 6,5" kittet i den serien. Om det kan jag berätta att diskanten och filtret tyckte jag inte var något att ha. Midbasen däremot var bra så länge man inte behöver de allra djupaste frekvenserna. Jag gav mina 400 wrms styck från Rockfordsteg och det tålde dem utan problem. Bedömer man dem efter prestanda per krona de kostade så vill jag säga att de faktiskt är bland de bättre jag har haft.
vet du vart man kan hitta bild eller spec? har för mig att det var röd text där det stod MDS, strax under coaxdiskanten.
Skriv vilket modellnamn dina högtalare har så kan jag kanske få fram någon specifikation. Jag har en sån där PDF-katalog från 2004 och där finns tre olika koaxialhögtalare med gul kon (HonyeComb): DL-210, DL-213 och Dl-216. Dessa högtalare har tydligen justerbar diskant och externt delningsfilter.
Även de högtalare som Putteliten skrev om borde finnas där, finns två modellserier av Comp.
Grejen är den att jag inte vet vilken modell det är jag har men vet hur dom ser ut Specen ska jag ha för att anpassa steg och delning.
De funkar bra från ungefär 60 Hz om de spelar rakt ut i dörren. Använd så bra steg som du anser är värt kostnaden. De tål som jag skrev tidigare en hel del effekt om de installeras rätt.
Står det ingenting på magneten, tex artikelnummer eller så?
I PDF-katalogen finns några olika delningsfilterboxar (vissa handgjorda av Backe enligt texten) som kan användas till MDS:s tvåvägssystem, delningsfrekvensen varierar mellan 3000-4600 Hz. Min gissning är att om du delar vid 3500-4000 Hz så kan du nog vara säker på att diskanten håller.
Har fixat en bild på högtalarna från PDF-katalogen:
kanon, tack för bilden och alla svar som hjälpt mig på vägen Det måste vara MDS DL-216 som sitter i mina dörrar då. Står det 140WRMS och 25-20 000 hz? ser inte texten riktigt. Tanken är väl att jag ska driva 4 st med ett APH-4 steg om planerna går som planerat.
Nu saknar jag bara info om F-2600 steget samt om basarna, Power 1200 står det på dom och ser ut såhär,
Impedans kan du mäta fram med en multimeter. Talspolen är vad den är = spelar mindre roll i detta fallet. Det finns fler lådförslag på MDS-hemsida om du vill testa annat.