carnageman skrev:
Ok, kanske ska utmana Ramona och se om du har rätt:
https://www.youtube.com/watch?v=Oh39HrlgfkUVolvo740-88 skrev:
Om jag ska vara realistisk så kan inte kvinnor köra bil. Det är liksom inte deras grej. Vi alla har olika saker grundat på gener. Varför är männen så dåliga på mode och klippa hår? Varför är männen så dåliga på att vara sekreterare osv. Detta är ingen fråga. Detta är realism!
Om jag ska vara PK så säger jag att kvinnor kör bättre än män, men nämner inte att det är fler män som kör än kvinnor.
Jag löste faktiskt någon studie om detta. Tex så lagar kvinnorna mest mat i hemmen osv men stjärnkockarna är ofta män. Så är det inom flera typiska "Kvinnobranscher", dom största makeup artisterna är också män osv. Detta förklarades med att kvinnor inte var lika tävlingsinriktade som män är.
Sedan så är det så att kvinnor har sämre sinne för geometri och är därför sämre på att bedöma avstånd vid fickparkering osv. Så detta borde betyda att genomsnittskvinnan är sämre på att fickparkera än genomsnittsmannen.
Anledningen till att statistiken säger att kvinnor kör bättre bil är för att dom tar mycket mindre risker vid sin bilkörning. Inte pga att dom kan hantera fordonet bättre.
Vad betyder detta då i praktiken? Inte ett skit. Troligen så är män ifrån landet där man aldrig fickparkerar mycket sämre på att fickparkera än kvinnor som bor i stad och fickparkerar dagligen.
Men för att ta ditt exempel med Ramona så tycker jag att man ska jämföra henne med andra professionella förare. Och jämför man henne med den manliga eliten som tex Loeb så framstår hon ganska säkert som en amatör?
Jag tyckte inte att hon verkade speciellt duktig på att köra om jag ska vara ärlig, inte vad jag såg i den videon iaf. Kändes som att jag hade kunnat göra dedär med efter några månaders träning.
Men skulle hon köra snabbare än mig? Alldeles säkert, hade hon inte slagit någon som aldrig ens har suttit i en rallybil så måste hon ju vara väldigt inkompetent och det tror jag inte att hon är.
Slår hon 99% av garaget användarna? Antagligen
Slår hon 50% av professionella rallyförare? Tveksamt?