3253
Sök

Hur mycket ska jag bju? volvo 245 1977

327 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Satt och kika lite på bilar imorse, ser denna http://karlstadtorget.se/annons/403611/volvo_245__77

Blev lite sugen, men så kass som man är på bud känner jag mig osäker. Vad tycker ni på garaget av den infon ni får ut av annonsen, att jag ska ringa å bju?
Senast redigerat av steelseries (27 maj 2013)

3 396 Inlägg
27 maj 2013
säg att du ska ha 3000kr och du ska ha den körd till dörren.

749 Inlägg
27 maj 2013
Irriterande med de här bud annonserna tycker jag, ska man sälja en bil på budgivning så är det väl smartare att lägga ut bilen på Tradera så alla kan se vad budet ligger på.

Men bjud vad du vill ge för den.
Dessa 70 tals modellerna börjar bli väldigt dyra att köpa.
Hade den nu varit i topp skick, så ligger ju ibland priset på 50 000kr, sen om de får vad de begär är ju svårt att veta.

Dessa bilarna rostade bra på sin tid så frågan är hur botten ser ut, hade sj en 240 83a som var jättefin runt om i lack och allt, men golv, balkar, hjulhus, tröskellådor och reservhjulsbaljor va nästan obefintliga.
Stora rosthål va det i alla de delarna men det syntes inte förrens man kikade under.
Senast redigerat av Bjornn (27 maj 2013)

327 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
Low skrev:
säg att du ska ha 3000kr och du ska ha den körd till dörren.

haha volvofantast?wink
Bjornn skrev:
Irriterande med de här bud annonserna tycker jag, ska man sälja en bil på budgivning så är det väl smartare att lägga ut bilen på Tradera så alla kan se vad budet ligger på.

Men bjud vad du vill ge för den.
Dessa 70 tals modellerna börjar bli väldigt dyra att köpa.
Hade den nu varit i topp skick, så ligger ju ibland priset på 50 000kr, sen om de får vad de begär är ju svårt att veta.

Dessa bilarna rostade bra på sin tid så frågan är hur botten ser ut, hade sj en 240 83a som var jättefin runt om i lack och allt, men golv, balkar, hjulhus, tröskellådor och reservhjulsbaljor va nästan obefintliga.
Stora rosthål va det i alla de delarna men det syntes inte förrens man kikade under.

Tycker också det är irriterande, men är väl för han ska kunna trissa upp priset antar jag.

Jag är nog beredd att betala kanske 3-5tusen för den.  Är ju det när han skriver såhär "Tror nog att den passar mer på Kils raggen med en baslåda än vad den gör för original freaken som mig själv." som jag inte vill betala mer... (om du känner te kil skulle du förstå..) dom höpper in bilar som fan där, å super sönder dem. Riktiga härk där borta.

388 Inlägg
27 maj 2013
Haha köp den inte, har ägt den förut.  (TROR JAG)

Om du visste vad den varit med om under mitt ägande skulle du inte ens velat öppna annonsen, sålde den för typ 1000kr till en polare som lyckades sälja den för en 3-4k.

Har både brunnit i elsystem, igensatt kylarsystem, allmänt nedsvinad osv.

Skadan på dörren har även o göra med att jag fick lite damp vid mekande o sparkade sönder dörren, så mkt var den värd för oss. big_smile

Har även för mig de va lite rost.

Finns bild på min profil, verkar ju vara samma.. (O samma skador. wink)

Kan säga som så att vi köpte den för 2500kr och det var väl i överkant.

Detta är ju vad som var fel för ca ett halvår sen då jag sålde den.
Senast redigerat av JsoooN (27 maj 2013)

327 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
JsoooN skrev:
Haha köp den inte, har ägt den förut.  (TROR JAG)

Om du visste vad den varit med om under mitt ägande skulle du inte ens velat öppna annonsen, sålde den för typ 1000kr till en polare som lyckades sälja den för en 3-4k.

Har både brunnit i elsystem, igensatt kylarsystem, allmänt nedsvinad osv.

Skadan på dörren har även o göra med att jag fick lite damp vid mekande o sparkade sönder dörren, så mkt var den värd för oss. big_smile

Har även för mig de va lite rost.

Finns bild på min profil, verkar ju vara samma.. (O samma skador. wink)

Kan säga som så att vi köpte den för 2500kr och det var väl i överkant.

Detta är ju vad som var fel för ca ett halvår sen då jag sålde den.

Haha de var den;) kollade reg på din bild, och slog hos transportstyrelsen. går te samma dag som står i annonsen.

Känner att jag hopper denna bil wink frågade ägaren vad han har för riktpris. Han sa runt 4:p

327 Inlägg
27 maj 2013
Trådstartare
JsoooN skrev:
Då skulle jag också hoppat över den. wink

haha ah, 500 skulle ja max pröjsa känner jag wink

Sök