11 juni 2013
Trådstartare
Tjenare, mitt första inlägg på garaget!
Jag har nyligen köpt en BMW 320i (E46) -04 som jag nu påbörjat en installation av dubbla 12" basar i.
Lyckligt lottad som jag är, så satt batteriet i baken på bilen, så att dra ström mellan slutsteget och batteriet var inga problem, men sedan skulle även ljudkablarna dras till stereon, så efter mycket hjälp av goda vänner så lyckades jag till slut få fram kablarna, men kom nu på att både "antenn" och ljudkablar går precis bredvid elkabeln från batteriet och från vad jag förstått så är inte detta speciellt bra..
Nu till min fråga, eftersom jag inte hunnit testa basen än (måste åka till någon "verkstad" och få någon låg- till högprofils omvandlare till BMW's original stereo), hur kommer detta påverka ljudet osv?
Ljudkablarna är väll någorlunda plastade runtom, köpte paketet på biltema, så det är väll deras kablar så vitt jag minns.
Bör jag anstränga mig och byta plats på kablarna (Ja, jag är en latmask..) eller kan resultaten variera och trots att vissa säger att jag begått en dödssynd så kan det fungera ändå?
Tack på förhand!
-C