2863
Sök

Registrering efter 13 år på bestiktining , hjälp !

8 Inlägg
20 juli 2013
Trådstartare
tjena ! , min polare har en volvo v70 -99 crosscountry awd 2.5 t , vi skulle in till besikningen i ons tror jag de va , bilen hade inga anmärkningar men enligt carspect i malmö så vart bilen tydligen inte registrerad som awd , dom begär nån slags papper/intyg på att bilen var awd redan från fabrik , vi har ringt in till volvo och de vi får till svar är att bilen är för gammal , vi har hört me många utav våra polare och frågat hur/vad vi ska göra , men dom flesta säger att det inte finns något att göra att det bara är att skrota bilen , är det någon mer här som har råkat ut för problemet för eller siter i samma situation som vi så hör gärna av er via pm eller kommentera här nere , gjorde nyss en lång historia kort då jag jobbar förfullt och kan inte skriva så mycke ny men är det något ni undrar så tveka inte , bara fråga , ha en trevlig helg alla ! smile

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 259 Inlägg
20 juli 2013
Har den gått igenom alla tidigare år då? I så fall tycker jag att det är konstigt! Har ni kollat på Transportstyrelsen vad som står om bilen. Har ni inga papper på bilen där regnumret står tillsammans med AWD?

/Benny
Senast redigerat av Vettemannen (20 juli 2013)

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

* Voff voff *
10 702 Inlägg
20 juli 2013
djrockarm2 skrev:
tjena ! , min polare har en volvo v70 -99 crosscountry awd 2.5 t , vi skulle in till besikningen i ons tror jag de va , bilen hade inga anmärkningar men enligt carspect i malmö så vart bilen tydligen inte registrerad som awd , dom begär nån slags papper/intyg på att bilen var awd redan från fabrik , vi har ringt in till volvo och de vi får till svar är att bilen är för gammal , vi har hört me många utav våra polare och frågat hur/vad vi ska göra , men dom flesta säger att det inte finns något att göra att det bara är att skrota bilen , är det någon mer här som har råkat ut för problemet för eller siter i samma situation som vi så hör gärna av er via pm eller kommentera här nere , gjorde nyss en lång historia kort då jag jobbar förfullt och kan inte skriva så mycke ny men är det något ni undrar så tveka inte , bara fråga , ha en trevlig helg alla ! smile

Eftersom CrossCountry inte såldes utan AWD så borde det ju på nå´t sätt vara helt uppenbart. Besiktningsmannen/kvinnan måste ju haft en extremt dålig dag!

Transportstyrelsen gör fel i sina register ibland. En kompis Citroen C1 har tre axlar i registret t.ex....

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Offroad Racing
3 122 Inlägg
20 juli 2013
Brådhis skrev:
djrockarm2 skrev:

Eftersom CrossCountry inte såldes utan AWD så borde det ju på nå´t sätt vara helt uppenbart. Besiktningsmannen/kvinnan måste ju haft en extremt dålig dag!

Transportstyrelsen gör fel i sina register ibland. En kompis Citroen C1 har tre axlar i registret t.ex....

//Brådhis

Och framaxeln på min 4wd blazer kommer från en cheva c30... (c30 var endast bakhjulsdrivna)

Den som spar han har, fast inte lika roligt...

* Voff voff *
10 702 Inlägg
20 juli 2013
henke_99 skrev:
Brådhis skrev:
djrockarm2 skrev:

//Brådhis

Och framaxeln på min 4wd blazer kommer från en cheva c30... (c30 var endast bakhjulsdrivna)

Hur menar du? Att det står i registret varifrån din axel kommer?

//Brådhis

The evening sun touched gently on the eyes of Lucy Jordan...
Undervattensfoto med min ROV (undervattensdrönare):
https://www.instagram.com/rov_sweden/

Saabifierad
2 031 Inlägg
21 juli 2013
Antingen står det i registreringsbeviset att den är fyrhjulsdriven eller inte, kolla där, står det, ring till carspec och ifrågasätt varför de anmärker på något som är helt korrekt.

Miljöpartistisk riksdagspolitiker: På vägen hit denna dag såg jag något sorgligt, jag såg en pingvin som bara låg ner vid sidan av cykelvägen, och jag förstod nästan direkt varför: bensinpriset är ju enbart på 14 kronor.......... Skulle det ligga på 50 kronor idag skulle pingvinen vara uppe och göra det pingviner gör..... Tänk på det kära församling....Tänk på det!

1 758 Inlägg
21 juli 2013
Via chassinumret går det att utläsa vilken motor och växellåda som bilen byggdes med. Om chassinumret säger att det från fabrik satt en AWD-låda på den så borde ju det räcka.

1 938 Inlägg
21 juli 2013
Vad har du för reg.nummer på bilen?
Alternativet är att plocka lös kardanen och sedan besiktiga, dom brukar anmärka om man gör så och säga att bilen skall vara fyrhjulsdriven dock.
Senast redigerat av Glesmark (21 juli 2013)

5 111 Inlägg
21 juli 2013
Har tydligen fungerat skitbra med denna avreglering..... neutral

4 767 Inlägg
21 juli 2013
Skrattretande ju.

På en kunds diesel-skåpbil, så står det i papprena att buller skall mätas vid 25.000 rpm, och inte vid 2500 rpm som vanligt på den bilmodellen. wink

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

8 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
jag förstår vad du menar men asså alla vet ju att alla volvo cross country är 4-hjuls driven redan från fabrik ! hmm
schnauz skrev:
Via chassinumret går det att utläsa vilken motor och växellåda som bilen byggdes med. Om chassinumret säger att det från fabrik satt en AWD-låda på den så borde ju det räcka.

8 Inlägg
22 juli 2013
Trådstartare
enligt min polare så har den gått igenom alla andra åren !
Vettemannen skrev:
Har den gått igenom alla tidigare år då? I så fall tycker jag att det är konstigt! Har ni kollat på Transportstyrelsen vad som står om bilen. Har ni inga papper på bilen där regnumret står tillsammans med AWD?

/Benny

Sök