2887
Sök

Råd och rön Saab 9-3 aero 2002 trimning!

4 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Tjena har nu i dagarna skaffat mig en SAAB som ovannämnd och har kommit fram till att jag vill slänga på ett chip för att få ur lite mer ur den.

jag har tänkt mig att jag ska skaffa maptuns steg 2 biopower konvertering men jag blir lite orolig över att motorlampan har börjat lysa samt blinka till och från.. Så finns det någon vänlig själ som kan ge mig lite tips om hur jag ska göra.

Tack på förhand // Viktor

Chrills
4 oktober 2013
Hej

Om nu motorlampan börjat lysa så kan jag rekommendera dig att besöka en verkstad för att läsa ut felkoder som gjort att lampan varnar.

Appropå att trimma bilen så ska det inte vara några problem om bilen i sig är i bra skick. Alltså motor, koppling med mera. Dock så ställer E85 till lite problem för endel bilar som inte är gjorda för detta bränslet, främst då soppapumpen som går sönder.

Men innan trimning kolla varför motorlampan lyser/blinkar.

MVH Christian

4 Inlägg
4 oktober 2013
Trådstartare
Tack för tipset! en kompis har haft turen och vunnit en techII utrustning så ska hem till han så fort som möjligt och kolla upp det smile
En sak till som är helt OT ang xenonkonvertering så tycker jag att han som har monter har inte direkt gjort ett bra jobb det är så skamlig ljusbild så jag vet inte vad... har du något tips angånde det ?

Tack på förhand // Viktor

Chrills
4 oktober 2013
Ljus bilden är av min erfarenhet dålig på og9-3, inte mycket man kan göra åt den saken.

Få den justerad och korrekt inställd är det ända.

Sök