Fördelen är att du kan mappa en jämnare tomgång som hjälper till när motorn får olika typer av belastning t.ex elfläkt, ac, helljus, servostyrning och så vidare. Utan tomgångsmotor så sjunker varvtalet en aning när dessa går igång, och i värsta fall kanske bilen dör.
Sen kan man använda den till annat. Som T.ex att bara vara igång när bilen är kall, för att hålla varvtalet en aning högre under uppvärmningsperioden.
Värt att komma ihåg är att tomgångsmotor är inget man mappar i en handvändning om man vill utnyttja den till fullo!
Fördelen är att du kan mappa en jämnare tomgång som hjälper till när motorn får olika typer av belastning t.ex elfläkt, ac, helljus, servostyrning och så vidare. Utan tomgångsmotor så sjunker varvtalet en aning när dessa går igång, och i värsta fall kanske bilen dör.
Sen kan man använda den till annat. Som T.ex att bara vara igång när bilen är kall, för att hålla varvtalet en aning högre under uppvärmningsperioden.
Värt att komma ihåg är att tomgångsmotor är inget man mappar i en handvändning om man vill utnyttja den till fullo!
Då kör jag nog med steppern, antar då att IAC är en tomgångsmotor? Tackar!