1171 verkar stämma, o då kan det vara lambdan som spökar, testa o mäta upp dom. vet dock inte vad för värde de skall ha... tydligen har tech2 en cykel så man kan testa om de funkar som det ska
testa då o ryck r slangen o kör, håll koll på laddtrycket, funkar bilen bättre så är det bara o byta evap, inte optimalt o inte plugga under test, men då märker du om den funkar bättre, så ut o testa nu!!
Ok, för det är bara när den pressas till det yttersta problemet uppstår nämligen! Men ska se ifall jag märker någon skillnad bara genom att köra som vanligt. Förresten, vad menade du när då frågade ifall jag tankade bilen, det är ca 1/4 kvar i tanken. Kan det ha något med saken att göra? Att den kanske inte får tillräckligt med bensin ner genom "tratten" i tanken?
okej, men gasa som du ungefär gasar, tror du märker när du väl testar. aha, nä tänkte om du hade testat bensin istället för e85 men det hade du redan testat kan ju vara spridarna också som strular!
Okej, provtur utförd. Resultat, symptomet finns kvar och nu började den nypa redan vid gula markeringen (turbomätaren) på femans fäxel, kan självklart bara vara en ren tillfällighet, men jag förstår verkligen ingenting.
Nu börjar den strula än mer... När jag var påväg upp till Gävle idag började den nypa när jag låg i 120 km/h med farthållaren igång. Jag sänkte hastigheten till 110 och symtomet upphörde för en stund för att sedan återkomma. När farthållaren var igång ville den självklart kompensera för avtagandet i hastighet, då såg jag att "turbo" mataren i instrumentpanelen lade sig i mitten av gult en längre tid tills jag släppte gasen manuellt. Jag skulle verkligen behöva lite råd och tips på vad ni tror kan vara felet. Känns inget vidare att resa med bilen som den är nu!
Bränslefilter bytt för två veckor sedan... Jag har sökt på alla forum jag kan efter ägare med liknande problem men har inte funnit någon. Börjar kännas rätt trist faktiskt...
Det enda jag kan tillägga är att när jag precis införskaffat bilen kände jag en tydlig doft av obränd bensin varje gång jag klev ur bilen efter en hård körning. Jag såg att det var en liten närmst obetydlig rinning på tanken. Vet inte ifall detta kan vara något av vikt. Kan luftmassemätaren ge dessa symtom? De bytte den på Maptun i somras men då till en bättre begagnad.
Tog en titt på luftfiltret igår, det var fruktansvärt smutsigt! Kan tänka mig att lmm skulle kunna ha fått sig en törn av det. Låg en del smuts på nätet nämligen i lmm. När jag ryckte sladden till den så gick den alldeles utmärkt även när jag varvade. Dessutom fick jag ingen felkod. Är detta normalt eller kan det vara något som är trasigt?
Testat att byta den utan resultat. Nu har bilen börjat bli grinig när jag startar den, men inte när den är varm utan när den stått någon timme eller efter en natt. Då är det väl inte vevaxelgivaren? Jag har precis monterat en Henko pump, kan det vara problemet?