skutte skrev:
Fått ihop JT systemet än?
Oj förlåt att jag inte har uppdaterat här.. Ehum
Systemet kom i torsdags den 26.e Mars. Och monterades samma dag. Lycklig som ett troll packades sakerna upp och sprayflaskor åkte fram och det sprayades med stort grin i ansiktet.
![smile](img/smilies/smile.png)
JT systemen är gjorda utav aluminiserade stålrör vilket skall vara lite motståndskraftigt mot rost. Men svetsarna är ju inte i aluminium. Så därför sprayades de med zinkgalv så de skall hålla lite längre. Bilen körs ju på vintern.
![wink](img/smilies/wink.png)
Slutdämparen målades i värmetålig Svart färg. Hatar att man åker bakom och ser sista dämparen som är silvrig och ful. Samt att de blir som ett rostskydd mot ljuddämparen som är utsatt för stensprut och vatten/saltvatten från vänsterbakhjul.
![smile](img/smilies/smile.png)
Men efter en liten kamp att få dän original system så började jag montera ihop halvsatsen. När delen som ska gå under tanken, skulle monteras så låg jag och vred och vände på röret. Gick inte att montera det.. Tog ut allt igen och insåg då att de har feltillverkat antingen röret eller muffen på mellanljuddämparen.
Polaren måttade lite och sen åkte vi iväg till hans jobb där vi kapade röret lite och svetsade på det på muffen.
Orginal systemet gick ej att montera efter min batalj med det.
Sen monterades allt annat felfritt.
Ska kontakta maptun på måndag och se om man kan få kompensation för detta eller ej. Håller tummarna.
Bilder då.
Allt uppackat! ![smile](img/smilies/smile.png)
Obehandlade svetsar..
Smygreklam. ![tongue](img/smilies/tongue.png)
Svetsar behandlade med zinkgalv.
Svart och fin. ![wink](img/smilies/wink.png)
FAIL!!