3619
Sök

740 Motorbyte eller AC konvertering?

Total motorfantast
5 Inlägg
10 juli 2015
Trådstartare
#1
Hej, jag vet inte om en sån här tråd redan finns eller om den kanske är fel placerad men isånnafall får jag ta och ursäkta.smile

Nu äre så att jag har köpt mig en till bil, en 740 tic.

Men det känns nästan som en degradering då min andra bil (också 740) har ac, elhissar x4, elspeglar mm. Men det är tyvärr bara en b230e på ca 130 trötta hästar i den och då började jag fundera på om någon här på forumet vet hur mycke jobb det är för att flytta över turbo motorn till min andra bil, eller äre mindre jobb att flytta ac:n och all övrig utrustning till ticen?

Så vad mer exakt måste bytas för att lyckas ersätta b230e motorn mot en b230et motor?

Jag vet att E motorn har k-jetronic och att ET motorn har motronic, men måste ALL el bytas eller skulle det räcka att byta box?

Kanske blev lite rörigt nu men hoppas ni förstår frågan.wink

//JonssoN


Total motorfantast
5 Inlägg
14 juli 2015
Trådstartare
#2
Ingen som vet vad som krävs?


Evildan
14 juli 2015
#3
Väljer att svara på första frågan du ställer: Flytta över utrustningen så slipper du registreringsbesiktiga.
Senast redigerat av Evildan (14 juli 2015)

Fri fart för ett fritt folk!
14 112 Inlägg
14 juli 2015
#4
går inte ens att regga med en 230Et  för gammalt.. sen finns det ingen mening..

skaffa en riktig maskin till Gle istället ta en b230FK och en m90 bara att smäcka i plocka motorelen från en 88b-93 240
så är det snabbt gjort fixar istort sätt vem som helst på en helg..
tyvärr är b230ET bara skräp..

Kör fort så hinner inget hända...


Sök