3613
Sök

Volvo s60 01 - Acn dödar motorn m.m

20 Inlägg
11 januari 2016
Trådstartare
Hejsan har problemas med Volvon.. sad

1. Det började när jag körde förra veckan och slog på ACn för att få bort imman på framrutan,
Då började den att hacka fram men det gick ändå att köra.
När jag väl stannade så dog bilen och rök lite o lukta bränt, väntade några minuter
med att starta o då gick den igång men så fort jag trycker på AC knappen så tvärdör motorn..
Och så har det varit sedan dess.. Kan det vara AC pumpen som är kass?

2. När jag skulle köra hem från jobbet idag så ville den knappt starta och hade väldigt dålig tomgång, även när jag skulle köra iväg hacka den lite men försvann efter ett tag.

Tacksam för hjälp! smile
Mvh Oliver

115 Inlägg
12 januari 2016
Prova att varva upp lite till kring 1000-1500 ev upp till 2000 och håll kvar, sen provar du att slå på AC:n. Går motorn bra och vänta ett tag. Släpp gasen, går motorn hackigt så kanske kan vara att tomgångsmotorn inte kan reglera ordentligt. Bara en gissning från min sida.

20 Inlägg
12 januari 2016
Trådstartare
Det är det som är problemet, så fort jag trycker på AC knappen så stänger bilen av. Oavsett vilket varvtal jag ligger på, har dock ej provat när jag kör..

4 822 Inlägg
12 januari 2016
låter som att kompressorn har skurit

Mvh Christian
kör du före så väntar jag där framme.

>>>>>JÄNKEBILSIDIOT<<<<<
14 238 Inlägg
12 januari 2016
Christian S skrev:
låter som att kompressorn har skurit

Jaa, och när man slår på AC:n så slår ju magnetkopplingen till och det blir då tvärstopp. En tänkbar orsak.

/Benny

Jag har en paroll--Long live rock'n'roll!!!
Jag säger som Rännhola Rockers:
Ni som kör européer, Ta era kärror med er och ställ dom där dom hör hemma, i cykelstället!!!
Min youtubekanal!

20 Inlägg
12 januari 2016
Trådstartare
Tackar för svar! smile

Kan det beröra varför den har kass tomgång när den är kall eller det är som dragonll säger? Att det är tomgångsmotorn?

Sök